آیلار فیضی*

هیچ شاخه ای از ریاضیات نیست که روزی در جهان واقعی به کار نرود

ریاضیات را یاد می‌گیریم تا در زندگی به کار ببریم زیرا زندگی ریاضیات است. جمع را یاد می‌گیریم تا محبت هایمان را جمع کنیم و با تفریق کینه دلمان را پاک کنیم ، با تقسیم اموالمان را انفاق کنیم و اتحاد را در زاویه چشمانمان جای دهیم، شادی را به توان رسانده و نفرت را جذر بگیریم.

کد مطلب: ۱۳۴۹۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ شاخه ای از ریاضیات نیست که روزی در جهان واقعی به کار نرود

از دوران کودکی از اطرافیانمان شنیده ایم درس شیرین ریاضی ولی متوجه نشده ایم که چرا می گویند شیرین؟پاسخ این سوال واضح است، زیرا هر آنچه با سعی و تلاش بسیار به دست آید، لذت چشیدن آن هم شیرین است.

تنها برای افرادی ریاضی سخت است که آن را درک نمی کنند و با علاقه برای این درس وقت نمی گذارند. ریاضی تنها درسی است که بدون سماجت در خواندن آن هرگز موفق نخواهیم شد، زیرا ریاضی یک درس پیچیده و به هم متصل است. به طورمثال اگر حد و پیوستگی را بلد نباشید مشتق را هم یاد نخواهید گرفت و اگر مشتق را یاد نگیرید انتگرال هم سخت خواهد بود. به همین دلیل اکثر دانش آموزان تصور می کنند که ریاضی درسی دشوار است، اما نمی دانند که اگر پایه ریاضیات خود را قوی کنند و تمرین و تلاش داشته باشند، این درس شیرین آسان می شود چون حتی نیاز به حفظ کردن هم ندارد.

با ریاضی باید صبورانه رفتار کرد اگر بار اول بلد نبودید که سوالی را حل کنید بار دوم با انگیزه بیشتری به سراغ آن بروید . آنقدر تمرین کنید که هم سرعت حل کردنتان بالا برود و هم سوالی وجود نداشته باشد که بلد نباشید و این را به یاد داشته باشید که حل کردن سوالی حتی غلط بهتر از حل نکردن است.

حفظ کردن فرمول های ریاضی نه تنها شما را به جایی نمی رساند، بلکه از چاله به چاه می اندازد و نفرت شما را از این درس بیشتر می کند.

ریاضیات را باید آنقدر تکرار و تمرین کرد تا با اثبات، فرمول ها را در ذهن داشته باشید. ریاضیات آنقدر مهم است که در هر رشته و زیرشاخه ای وجود دارد و به همین علت همه دانش آموزان باید تلاش کنند و با صبر و حوصله سراغ این درس بروند.

همانطور که مریم میرزاخانی،پروفسور مشهور ریاضیات نیز گفته است بدون علاقه داشتن به ریاضی ممکن است آن را سرد و بیهوده بیابید، اما ریاضیات زیبایی خود را تنها به افراد صبور نشان می دهد و همچنین پرارزش ترین بخش مطالعه ریاضی لحظه ای است که می گویی آها! ذوق کشف و لذت فهمیدن چیزی جدید، احساس ایستادن در بلندی و رسیدن به دیدی شفاف و واضح است.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار