استاندار آذربایجان‌غربی:

اولویت دولت مقاوم‌سازی‌ واحدهای مسکونی شهرستان خوی است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی گفت مهم‌ترین اولویت دولت در خصوص زمین‌لرزه خوی، بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی‌ مناطق آسیب‌دیده است.

کد مطلب: ۱۳۴۹۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اولویت دولت مقاوم‌سازی‌ واحدهای مسکونی شهرستان خوی است

محمدصادق معتمدان، راهکار اصلی برای مقابله با زمین لرزه‌های شهرستان خوی را مقاوم‌سازی‌ واحدهای مسکونی اعلام کرده و افزود: با عنایت ریاست جمهوری و مصوبات هیئت دولت، کمک بلاعوض و تسهیلات برای مناطق زلزله زده تعیین و اعتبار لازم تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی‌ در کاهش آمار آسیب جانی در شهرستان خوی تاثیر قابل توجهی داشته، خاطرنشان کرد: شهرستان خوی با 52 درصد مقاوم سازی واحدهای مسکونی، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری در این حوزه قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی به تخریب کامل دو هزار و 120 واحد و آسیب دیدگی 11 هزار و 100 واحد مسکونی در زمین لرزه شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: با زحمات و تلاش تمامی نیروها، شاهد گذر از مرحله امداد و نجات و اسکان اضطراری و در ادامه اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم زلزله زدگان در شهرستان خوی خواهیم بود.

معتمدیان همچنین ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی از زلزله زدگان خوی را یادآور شده و اضافه کرد: 24 مدرسه و 224 کلاس درس شهرستان خوی نیازمند بازسازی هستند و با حمایت نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و شستا، 12 هزار تن میلگرد و 10 هزار تن سیمان تاکنون برای تسریع روند بازسازی واحدهای مسکونی و آموزشی تامین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار