فرمانده سپاه شهرستان دماوند خبر داد:

دومین کاروان دانش‌آموزان دختر رودهن عازم اردوی راهیان نور شدند

رودهن(پانا) - فرمانده سپاه شهرستان دماوند از اعزام دومین کاروان دانش‌آموزان دختر در بخش رودهن به اردوی راهیان نور، در راستای تربیت انقلابی، پاسداشت مقام شامخ شهدا و میهن‌پرستی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دومین کاروان  دانش‌آموزان دختر رودهن عازم اردوی راهیان نور شدند

غلامرضا نجفی فرمانده سپاه شهرستان دماوند اظهار کرد : ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر رودهن در دومین مرحله اردوی راهیان نور عازم مناطق عملیاتی و جنگی در جنوب کشور شدند. حضور دانش آموزان در مناطق مختلف عملیاتی راهیان نور در جنوب کشور یکی از موهبت‌هایی الهی است، که نصیب دختران ما شده تا ضمن آشنایی با سیره شهدا آنان را الگو خود قرار دهند.

وی افزود: این ۱۰۰ دانش آموز دختر از مقطع متوسطه اول و دوم هستندژ که در این اردو شرکت کرده‌اند و جهت بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس راهی شدند؛ در این اردو، دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی جنوب کشور خوزستان، شامل شلمچه، منطقه عملیاتی فتح المبین، فاو، والفجر ۸، ذوالفقاریه، اردوگاه مسعودیان، هویزه و معراج شهدا بازدید خواهند کرد.

نجفی در پایان اذعان کرد: این اردو یک‌ عهد و پیمان است، اما عهد و پیمان نه برای شهدا و نه حقیقتا با آنان، چرا که آنان رستگاران عالم هستند؛ این عهد دانش‌آموزان در اصل با هویت ایرانی‌شان، با حماسه‌های‌شان است در واقع برای خودسازی است، برای اینکه فرزندان ما در دامان این خاک مقدس، ساخته و پرداخته انقلابی با هویتی از جنس حماسه، فداکاری و ایثار شوند، کارون، اروند و نخلستان‌های جنوب و هزاران جلوه‌گاه دیگر از دفاع مقدس و شهیدان فقط بهانه حضور است، این دانش‌آموزان با رفتن به این مکان‌ها، به وجود خود معنا می‌بخشند، مفهوم ارزش، قدرشناسی، احترام، پاسداری و البته با تمام وجود مفهوم شهادت را درک و لمس ‌کنند و این معنا و هدف واقعی راهیان نور در چشم‌اندازی روشن از تربیت نسل‌آینده نظام‌است.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار