دبیر ریاضی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن خبر داد:
اولین نشریه علمی و آموزشی با عنوان گاهنامه «دلتا» در آموزش و پرورش رودهن منتشر شد
رودهن (پانا) - دبیر ریاضی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن، از انتشار اولین شماره نشریه آموزشی و علمی این دبیرستان، در راستای اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق و شکوفایی علمی و آموزشی دانشآموزان، با عنوان گاهنامه «دلتا» خبر داد.

اولین شماره از نشریه علمی و آموزشی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی رودهن با نام گاهنامه دلتا منتشر شد.
محمدحسن کورانی، دکترای ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و دبیر ریاضی اینمرکز و سردبیر اینگاهنامه، در گفتوگو با پانا پیرامون اینمجله گفت: «مدتی بود در اندیشه این مساله بودم که نوشتههای علمی و تحقیقات و راهحلهای دانشآموزان دبیرستان استعدادهای درخشان را با روشی خاص در منطقه و بین همگان منتشر کنم؛ در ابتدای امر راهاندازی رادیویی تخصصی در یکی از برنامههای مجازی به ذهنم رسید که با بررسی آن متوجه ایرادات و نقصهایی در آن شدم، بنابراین ایده تهیه و طراحی روزنامه دیواری را در ذهن خود مطرح و بررسی کردم؛ اما اجرای این طرح در قالب روزنامهدیواری قطعا ابعاد نشر و توسعه این برنامه را در چارچوب و قالب محدود مدرسه باقی نگه میداشت، چیزی که مسلما اهداف ذهنیام در این برنامه را محقق نمیکرد.»
وی در ادامه توضیحاتش اضافه کرد: «در نهایت امر مصمم به تهیه یک نشریه علمی، تخصصی و آموزشی شدم و در اولین شماره آن به دلیل محدودیتها و نبود کمک و همکاری به ارائه تحقیقات ریاضی دانشآموزان اکتفا کرده و امیدوارم با نشر اولین شماره این مجله بتوانم همکاری و مشارکت دانشآموزان و حتی همکاران فعال فرهنگی خود را در سطح منطقه جلب کنم، قطعاً در یک اقدام مشارکتی نتیجه بهتری حاصل میشود و ما میتوانیم تحقیقات و مطالب بیشتر، متنوع تر و جذاب تری را در این مجله بگنجانیم و در ادامه این امر، صددرصد مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.»
زمینه خلاقیت، استقلال فکری و ارائه نظر را برای دانشآموز فراهم کنیم
کورانی در ادامه اظهار کرد: «دانشآموزان ما آیندهسازان نظام و باعث و بانی پیشرفت، ارتقا و توسعه کشور در آینده خواهند بود؛ بنابراین زمینه خلاقیت استقلال فکری و ارائه نظرات، پیشنهادات و راهحلهای مدنظر و احتمالیشان در بستر مدرسه باید برایشان فراهم شود. چیزی که قطعاً وظیفه ما به عنوان بانیان تعلیم و تربیت است که ایجاد کنیم، در واقع بستر اندیشیدن، عمل کردن، تصمیم گرفتن و مشارکت در امور علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و هنری برای دانش آموزان در مدرسه باید فراهم شود.»
اعتماد به نفس آزمون و خطا و تحقیق را در دانشآموزان پرورش دهیم
این دبیر اندیشمند و محقق ریاضی در تکمیل صحبتهایش تصریح کرد: «ما نیاز به دانشآموزانی اندیشمند، متفکر و خلاق داریم؛ دانشآموزانی که جرات و اعتماد به نفس ارائه نظرات و پیشنهادات احتمالی خود را در تمام صحنهها و عرصهها داشته باشند، در واقع اعتماد به نفس آزمون و خطا را در دانش آموزان پرورش دهیم؛ بدون شک با این گونه روشها آموزش و پرورش مسیری هدفمند در راستای توسعه همه جانبه کشور در تمام زمینهها را با دستان و ذهن متفکر فرزندانش به خود خواهد گرفت و اهداف واقعی نظام تعلیم و تربیت محقق خواهد شد هدفهایی که رسالت ما معلمان در مدارس است ما دانشآموزانی فقط در حد یک دستگاه ورودی نمیخواهیم که اگر این مدنظرمان باشد، اهداف و مدارس مسیری سرابگونه و پوچ را طی خواهند کرد، در واقع ما دانشآموزانی پردازشگر و با خروجیهای متفاوت و متنوع و خلاقانه از مدارس انتظار داریم، این انتظار هدف متعالی نظام تعلیم و تربیت است که امیدواریم با همت و تلاشی علمی، آموزشی و فرهنگی هم اشاعه یابد و هم به بهترین نحو اجرایی شود.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه