مدیر آموزش و پرورش کلات:

برنامه‌ها در مدارس باید کاملا دانش‌آموز محور برگزار شود

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات عنوان کرد برنامه‌ها در مدارس باید کاملا دانش‌آموز محور برگزار شود.

کد مطلب: ۱۳۴۹۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ها در مدارس باید کاملا دانش‌آموز محور برگزار شود

جلسه توجیهی و هماهنگی مربیان پرورشی مدارس شهرستان کلات در راستای برگزاری مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز برگزار شد.

رمضان پروانه، مدیرکل آموزش و پرورش کلات گفت: جلسه توجیهی و هماهنگی مربیان پرورشی مدارس شهرستان کلات در راستای برگزاری مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز در‌ محل سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در ابتدای جلسه ضمن تبریک عید مبعث و تقدیر از کلیه عوامل مدارس در راستای برگزاری مطلوب و بی نظیر برنامه های دهه فجر و مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله شهرستان گفت: سند تحول بنیادین زمانی در مدارس نهادینه و اجرا خواهد شد که تمامی برنامه هایی که برگزار می‌کنیم منطبق با آن باشد.

این مقام مسئول افزود: هر برنامه‌ای که در مدارس برگزار می‌شود باید منطبق با این سند و تمامی برنامه‌ها باید کاملا توسط دانش آموزان(دانش آموز محور) برگزار شود.

وی افزود: شوراهای دانش آموزی را از حالت تشریفاتی خارج و در تمامی جلسات و برنامه های آموزشگاه از ظرفیت آنها استفاده کنید.

رمضان پروانه سپس بر ایجاد ارتباط بین مساجد، مدارس و دانش آموز تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه زنگ نماز در برنامه اصلی مدارس گنجانده شده است، این فریضه مهم دینی را پررنگ تر از همیشه دنبال و اجرا کرده و بین مساجد، مدارس و دانش آموز ارتباط تنگاتنگی ایجاد کنید.

وی در جمع مربیان پرورشی مدارس شهرستان موضوع آسیب های اجتماعی را به عنوان یکی از معضلات مهم جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: این امر باید به جد مورد پایش و بررسی قرار گرفته و برای کم کردن و از بین بردن آسیب ها در بین دانش آموزان برنامه های متنوع، به روز، خلاقانه و تاثیرگذار برگزار شود و می توان از ظرفیت معلمان نیز در مراسمات صبحگاهی در این زمینه استفاده کرد.

مدیر آموزش و پرورش کلات بیان کرد: همه با هم باید دست در دست هم دهیم و برای نهادینه شدن برنامه ها ابتدا خود عامل به اعمالمان باشیم و برای به‌روز کردن مدارس و پر کردن خلاء های موجود در حوزه اخلاق ،بهداشت، روان و ... خودمان محور باشیم.چرا که یکی از رسالت های ما ترویج اخلاق برگرفته از سیره و روش ائمه اطهار و بیانیه گام دوم انقلاب است.

پروانه، عنوان کرد: امیدواریم بر اساس حکمت، منطق و رسالتی که بر عهده ما قرار دارد و با وجود سرمایه هایی همچون شما که مُسَلَح به علم و اطلاعات به روز هستید، بتوانیم مسائل آموزشی و تربیتی را دنبال و در جامعه نهادنیه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار