امام جمعه رودهن:

بعثت، نقطه عطف نجات بشریت و هدایت در مسیر سعادت است

رودهن(پانا)_ امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، نعمت بزرگ بعثت را نقطه عطف و کانون نجات بشریت از آلودگی‌های اخلاقی و اصالت نفس و هدایت در مسیر درست زندگی و سعادت معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بعثت، نقطه عطف نجات بشریت و هدایت در مسیر سعادت است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: لازمه ایمان و خداباوری این است که هم از خدا پروا کنید و هم گوش و جان بسپاریم به دستورات خدا و در عمل ملزم به دستوراتش باشیم. انسان مومن هم ارتباطش را با خدا سامان می‌دهد و ارتباطش را با خلق خدا و بندهای خدا بهبود می‌بخشد. بخشش و انفاق صفات زشتی مثل بخل و حرص را از بین می‌برد و پرهیز از حرص و بخل راه نجاتی برای رستگاری است. مهم ترین رویداد حیات مبارک پیامبر مبعوث شدن ایشان به پیامبری و نزول قرآن بر حضرتش است و چنان اهمیتی دارد بعث پیامبر که خدا از آن به نعمت بزرگ یاد می‌کند.

وی افزود: اعطای این نعمت بزرگ به بشریت برای این بود که در سایه این نعمت بزرگ بشریت از آلودگی‌های اخلاقی و اصالت نفس رهایی پیدا می‌کند. راه هدایت و مسیر درست زندگی و سعادت بشر در سایه بعثت پیامبر به آن ها نشان داده شد. حیات جامعه بشری و زندگی واقعی جامعه بشری و زنده بودن یک جامعه به پایبندی آن‌ها به ارزش‌های اخلاقی است و در جامعه‌ای که روح معنویت زنده باشد آن جامعه جامعه زنده و پویایی است.

حسینی در ادامه مطرح کرد: افراد جامعه از دو نوع حیات برخورد دارند اولی حیات فیزیکی و جسمانی که تداوم این حیات با آب و خوراک است و دومی حیات معنوی است که تداوم حیات معنوی و بهرمندی از آن به میزان پایبندی افراد آن جامعه به ارزش‌های اخلاقی و دوری آنها از گناه و آلودگی است. پیامبر مبعوث شد تا جامعه را زنده کند و آن ها را از منجلاب گناه و آلودگی نجات بدهد و به سوی سعادت و خوشبختی رواج بدهد.

امام جمعه رودهن با اشاره به راهپیمایی ۲۲بهمن و تشکر از مردم برای این حضور پرشور و انقلابی اذعان کرد: حضور و حماسه آفرینی با عظمت ملت ایران و حضور کم نظیر آنها دوست و دشمن را در بهت و شگفتی فرو برد هم برای دوستان هم برای دشمنان غیر منتظره بود رهبر حکیم عزیزمان با تجلیل از این حماسه با شکوه و حضور با عظمت ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن فرمودند در برابر این عظمت ملت ایران تعظیم می‌کنم و فرمودند ملت ایران خدا انشاالله به این تلاش و مجاهدت شما پاداش دهد. این راهپیمایی با عظمت ملت ایران جلوه روشنی بود از بیان مقام معظم رهبری که فرمودند دشمنان محاسبات‌شان نسبت به ملت ایران غلط و در محاسبات‌شان نسبت به این ملت سربلند دچار شکست هستند بدون تردید این حضور با عظمت نماد لطف الهی و آقا امام زمان و تاثیر خون پاک شهیدان خصوصا شهدای مظلوم حوادث اخیر شهدای امنیت جوانان عزیزی که خونشان مظلومانه بر زمین ریخته شد.

وی در توضیحات بیشتر تصریح کرد: علت دیگر شکست دشمن و خطای محاسباتی آنها نسبت به مردم ایران عدم شناخت‌شان از این مردم بی نظیر است الحق و الانصاف مردم ایران نمونه و الگو مقاومت در تاریخ قرن های اخیر است بنابراین ۲۲ بهمن و ۲۲ بهمن امسال را باید روز مردم بدانیم. راهپیمایی ۲۲ بهمن هرساله و خصوصا امسال نماد جمهوریت نظام است در واقع مردمی بودن و حضور مردم جزو لاینفک اسلامیت نظام است و در این حضور معنادار مردم جلوه گر شد.

در پایان حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما مردم نجیب و هوشمند و صبور ما مردم متدین و ولایت مدار ما همیشه و در همه صحنه ها ثابت کرده‌اند که پایه انقلاب و نظام و استقلال و اقتدار این کشور ایستاده‌اند و این مسئولان کشور مسئولان اقتصادی کشور خصوصا هستند که بایستی با پایبندی بیشتر به آرمان‌های نظام و انقلاب و با به کارگیری حداکثری نخبگان در عرصه‌های مختلف و اشتغال‌زایی و با تلاش موثر برای خنثی سازی تحریم‌ها و با مردمی بودن و با مردم زندگی کردن و با حذف مدیران و مسئولان کم توان و کاهش تورم و بیکاری و گرانی و ایجاد انقلاب الهی از مردم قدشناسی کنند و طعم پیشرفت کشور را در زمینه های مختلف به مردم بچشانند.

خبرنگار دانش‌آموز، نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار