کارشناس حوزه کسب و کار مطرح کرد:

ایجاد مزیت رقابتی پایدار با هدف افزایش سود برای کسب و کارها ضروری شده است

تهران (پانا) - یک کارشناس حوزه کسب و کار اظهار کرد: کسب و کارهای امروزی شرایط رقابتی بسیار پیچیده ای را تجربه می‌کنند و این شرایط سبب شده که شرکت‌ها در هر کسب و کاری که هستند به دنبال راهکارهای نوین و مبتکرانه برای استفاده از فرصت‌های نادیده شده توسط رقبا و ایجاد مزیت رقابتی پایدار به منظور افزایش سود باشند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد مزیت رقابتی پایدار با هدف افزایش سود برای کسب و کارها ضروری شده است

پروشات پاک نهال تصریح کرد: با ورود به هزاره سوم میلادی بسیاری از مفاهیم سازمانهای پیشتاز ، مفهومی دیگر پیدا می کنند و به تبعِ آن نقش جدیدی را درجوامع عهده دار گشته اند. کسب و کارهای امروزی شرایط رقابتی بسیار پیچیده ای را تجربه می کنند و این شرایط سبب شده که شرکتها در هر کسب و کاری که هستند به دنبال راهکارهای نوین و مبتکرانه برای استفاده از فرصتهای نادیده شده توسط رقبا و ایجاد مزیت رقابتی پایدار به منظور افزایش سود باشند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف سازمان ها ناگزیرند تا از استراتژ ی ها، ابزارها و سیستم های نوین در حوزه مدیریت کسب و کار استفاده نمایند. ظهور بازاریابی رابطه مند و مشتری محور شدن سازمانها باعث شده که تمرکز بر مشتری بر بسیاری ازفرایندهای دیگر هر سازمان ارجحیت یابد و مشتریان در جایگاهی قرار گیرند که موفقیت یا انحطاط سازمان بستگی به میزان حضور و مراودات آن ها داشته باشد.

پاک نهال با بیان اینکه در تألیف فصلی از کتاب بین المللی «مهربانی‌های عصر کرونا » با عنوان «نفس» ، که توسط انتشارات نورث استار ساکسس کانادا منتشر شده و توانست رکورد گینس را هم ثبت کند نیز همکاری داشته است، اظهار کرد: گذر از اقتصاد صنعتی و از میان رفتن مرزهای جغرافیایی برای کسب و کار و به تبع آن شدت یافتن رقابت نیز باعث شده تا مشتری به عنوان رکن اساسی، محور اصلی فعالیتها مطرح شود و سازمان ها به این مهم دست یافته اند که حفظ مشتریان فعلی ارزان تر ا ز جذب مشتریان جدید است و بهترین راه حفظ مشتریان، به دست آوردن رضایت آنان است.

مولف کتاب مدیریت ارتباط با مشتری در بخش دیگری از کتاب خود آورده است : از طرفی همچون اکثر سازمانها، امروزه صنعت بانکداری در کشور ایران نیز به مرحله ای کاملا رقابتی نزدیک شده است. حضور پررنگ بانکهای خصوصی ، احیا شدن بانکهای دولتی ، گسترش روز افزون موسسات مالی و بازارهای سرمایه در سالهای اخیر از عوامل اصلی رقابت به شمار می روند بنابراین کسب رضایت مشتری و تامین خواسته های او نقش حیاتی در اهداف سازمان دارد و به عبارتی کلید رشد کسب و کار، در به دست آوردن رضایت مشتری است. لذا در سازمان های بزرگ همانند بانک ها، لزوم ایجاد واحد یکپارچه مرتبط با امور مشتریان ضروری است .

این مولف و پژوهشگر با اشاره به مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری گفت: امروزه سیستم های نوینی تولید شده که می تواند توان سازمان را در کاهش هزینه های داخلی، تعامل بهتر با محیط و در نهایت به دست آوردن سود یاری رساند. یکی از این ابزارها، «مدیریت ارتباط با مشتری» است. مدیریت ارتباط با مشتری اصطلاحی است که برای توصیف چگونگی تعامل با مشتری و مدیریت بر فعالیتهایی که برای برقراری ارتباط پایدار و اثربخش با مشتری صورت می گیرد، تعریف شده است.

پاک نهال با بیان اینکه منطق مدیریت ارتباط با مشتری، تحت نظر قراردادن و مدیریت بر تمام پروسه ی خدمت رسانی به مشتری است اظهار کرد: پیش از شروع آشنایی با مشتری تا پایان ارائه سرویس یا محصول، باید بدانیم که چگونه عمل کنیم تا زمینه حضور مجدد مشتری در سازمان را فراهم آوریم چون بسیار مهم است که مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک سیستم در نظر گرفته شود، سیستمی که مشخص می کند چگونه با مشتریانمان کار کنیم، چگونه مشکلاتشان را حل کنیم یا آنها را به خرید محصولات و خدمات شرکتمان ترغیب کنیم و با آنها تعاملات مالی داشته باشیم. به عبارت دیگر، مدیریت ارتباط با مشتری شامل کلیه جنبه های ارتباطات و تعاملات با مشتریان و کاربران می باشد .گفتنی است کتاب ( مدیریت ارتباط با مشتری ) به تالیف پروشات پاک نهال ، پژوهشگر و فعال در حوزه کسب و کار و کارآفرینی نوجوانان و جوانان ، توسط انتشارات خشنود ، منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار