در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

اثرگذاری نیروی انسانی خلاق در اقتصاد در گرو بهبود فضای کسب‌وکار

تهران (پانا) - نائب رئیس اول کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران معتقد است نه منابع مالی و نه نعمت‌های خدادادی باعث رشد اقتصادی ن می‌شود بلکه نیروی انسانی با تفکر کارآفرینی بستر رشد اقتصادی را فراهم می‌کند و این مهم نیازمند بهبود فضای کسب‌وکار در ایران است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اثرگذاری نیروی انسانی خلاق در اقتصاد در گرو بهبود فضای کسب‌وکار

عباس جبال بارزی، نائب رئیس اول کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران درباره جایگاه کارآفرینی در اقتصاد ایران گفت: «آنچه در کشور ما دائم مورد تأکید قرار می‌گیرد وجود نعمت‌ها و فراوانی منابع است و از سوی دیگر ظاهراً برخورداری از منابع مالی فراوان منجر به رشد اقتصاد خواهد شد درحالی‌که این رشد در گرو داشتن افکار پویا است. افکاری که به کارآفرینی می‌رسد و زمینه رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.

نوآوری جای دارایی‌های فیزیکی را گرفته است

جبال بارزی اظهار کرد: «در دنیا نوآوری، ابداع و خلق محصولات جدید جای منابع و دارایی‌های فیزیکی را گرفته است. بزرگ‌ترین سرمایه یک اقتصاد برای رشد و توسعه همان منابع انسانی خلاق و کارآفرین است.»

وی افزود: «آنچه نباید نادیده گرفت این است که کارآفرینی و نوآوری نتیجه یک اقتصاد پویاست. اینجاست که فضای کسب‌وکار در یک اقتصاد مهم می‌شود. قانون بهبود فضای کسب‌وکار باید جدی گرفته شود.»

فضای رقابتی شفاف و بدون تحریم بستر کارآفرینی در اقتصاد

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار کرد: «بیش از 50 درصد از مشکلات ما به محیط کسب‌وکار در ایران برمی‌گردد و این موضوع باعث شده صنایع مالی نتوانند گردش مالی به لازم را داشته باشند. این مهم با هر نوع بازاری که باید پویا و کارآفرین باشد در تناقض است.»

وی افزود: «نباید موضوع تحریم را با یک نگاه حاشیه‌ای دید زیرا قطعاً تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اثرات خود را گذاشته است اما اقتصاد نیاز به یک فضای رقابتی دارد تا به رشد برسد. درواقع بستر کارآفرینی در اقتصاد قرار گرفتن در یک فضای رقابتی شفاف و بدون تحریم است.»

جبال بارزی عنوان کرد: «مهم‌ترین ویژگی اقتصاد امروز تغییرات سریع است و در چنین اقتصادی کشورهایی می‌توانند موفق باشند که قابلیت تطبیق با این تغییرات را داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار