بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان مراغه آغاز شد

مراغه (پانا) - مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان مراغه شروع به کار کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان مراغه آغاز شد
معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش مراغه در آیین افتتاحیه این مسابقات گفت: قیام ۲۹ بهمن که تبلور ایمان و غیرت و صفای مردم آذربایجان و مقطعی تعیین‌کننده و روز ورق خوردن تاریخ ایران است را گرامی می‌داریم.
حسین اکبریان در ادامه اظهار کرد: متسابقین قرآنی بهترین مسیر را در زندگی خود انتخاب کرده‌اند و خوشا به سعادتتان که گام در این عرصه نهاده‌اید.
اکبریان همچنین عنوان کرد: توفیق الهی یقیناً قرین راه قرآن آموزان است، چراکه قرآن حقیقی‌ترین راه و روش بوده و انس با قرآن، بهترین راه شناخت عالم و طبیعت و این‌ها همگی مقدمه رسیدن به «شناخت خود» است.
صادق انوریان اصل نیز در این مراسم گفت: خداوند راه هدایت و گمراهی را به انسان نشان داده و هر انسانی آزاد است که راه و روش زندگی را خود انتخاب کند و انتخاب درست می‌تواند پاسخی به احترام خداوند باشد که برگزیدن مسیر قرآنی بهترین آن‌هاست.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مراغه افزود: صبر و تلاش و مداومت در مسیر فراگیری فنون حفظ و قرائت و آمیختگی آن‌ها با رفتار و سبک زندگی قرآنی، شخصیت یک قاری و حافظ قرآن را شکل می‌دهد.

هادی صادق نیز خبر داد: حدود 25 هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت داشتند که بیش از 1000 نفر به‌عنوان برگزیده به مرحله شهرستانی راه یافتند و مسابقات بخش کتبی مرحله منطقه‌ای در رشته های مختلف از جمله احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز، گفتمان مهدوی همزمان با ایام دهه فجر برگزار شد که از زحمات همکاران محترم پرورشی در این حوزه، کمال تشکر و قدردانی را داریم.
​​​ کارشناس مسئول پرورشی و امور تربیتی مراغه همچنین اضافه کرد: بخش آوایی این مسابقات نیز با حضور 630 نفر از دانش‌آموزان پسر مقاطع مختلف تحصیلی به همت دارالقرآن امام خمینی (ره) در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی از 27 بهمن‌ماه تا 6 اسفندماه در تالار شهید بهشتی مراغه برگزار می‌شود.

شایان‌ذکر است بخش آوایی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر نیز در رشته‌های حفظ، قرائت و دعاخوانی به همت دارالقرآن فاطمه الزهرا (س) مراغه از 2 تا 4 اسفندماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار