وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی در آموزش و پرورش در راستای جهاد تبیین

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت بسیاری از افراد سرشناس، ثروت دارند اما باید دستی برای بخشش داشته باشند و این همان مسئولیت اجتماعی است که باید در جهاد تبیین مطرح شود.

کد مطلب: ۱۳۴۸۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی در آموزش و پرورش در راستای جهاد تبیین

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ یوسف نوری که به صورت ارتباط ویدئویی از استان سیستان و بلوچستان در کارگاه آموزشی مدیران کل نوسازی مدارس کشور با موضوع ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی در سازمان شرکت کرده بود، گفت: مسئولیت اجتماعی در آموزش و پرورش باید در جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی و کمک‌های اشخاص به یکدیگر اظهار کرد: اگر کسی نتواند مسئولیت اجتماعی را انجام دهد آن فرد، فردی رشدیافته نیست بنابراین نظام آموزشی به نظام‌های آموزش‌محور، پژوهش‌محور، کارآفرین‌محور و نظام آموزشی با مسئولیت‌های اجتماعی تقسیم می‌شود.

وی افزود در همین راستا دانشگاه‌هایی که با آسیب‌های اجتماعی مواجه بودند، دوره‌های کارآفرینی گذاشتند که این‌ها دانشگاه نسل چهارم هستند.

نوری با اشاره به برخی از شخصیت‌های شاخص گفت: افرادی چون بیل گیتس با وجود این که از کرونا کسب درآمد داشتند، معتقد بودند بچه‌ها در این مقطع از آموزش مجازی آسیب دیده‌اند و آموزش مجازی تنها 50 درصد کار آموزش را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: بسیاری از افراد سرشناس که ثروت دارند باید دستی برای بخشش نیز داشته باشند و این همان مسئولیت اجتماعی است که باید در جهاد تبیین مطرح شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قانون پایه این وزارتخانه آن را ظرفیتی عظیم دانست که تکلیف کرده یک درصد از درآمدها که البته می‌توان با سود آن طبق استانداردها جشنواره‌هایی برگزار کرد و از نتایج بهتری بهره‌مند شد. ادارات کل نوسازی می‌توانند با استفاده از این ظرفیت، دستاوردهای بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار