با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد صورت گرفت

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز بهاباد

بهاباد (پانا) - به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز و جشنواره فرهنگی-هنری با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و مسؤلان شهرستان، در بهاباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز بهاباد

حسن عبداللهیان بهابادی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این همایش که در حسینیه صاحب الزمان (عج) شهرستان بهاباد برگزار شد، در سخنانی ضمن قدردانی از حضور آحاد مردم شهرستان بهاباد و دانش آموزان عزیز در راهپیمایی 22 بهمن امسال که حماسه ای ماندگار خلق کردند و با اشاره به اینکه حضور مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن یک پیام صریح به نظام‌های استکباری و بدخواهان جمهوری اسلامی دارد، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی امروز دریافته‌اند که نقشه‌هایشان برای براندازی و سرنگونی انقلاب اسلامی، مانند آب در هاون کوبیدن است و هیچگاه محقق نخواهد شد، چون مردم ایران همواره پشتیبان ولایتند و در حفظ و صیانت از این آب و خاک لحظه ای متوقف نمی‌شوند.

حسن عبداللهیان بهابادی، در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن مبعث رسول گرامی اسلام به بیان دستآوردهای 44 ساله انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: هدف از برگزاری این مسابقات تعمیق تربیت دینی، بهبود اوقات فراغت، شناسایی استعدادها و توانمندی‌ها، ارتقای مهارت‌های زندگی، خودباوری، کنترل هیجان‌ها و استرس ها، آموزش تفکر نقادانه، حل مساله، بهبود روابط اجتماعی و فردی و... است.

حسن عبداللهیان با بیان اینکه دانش آموزانی که اکنون به این درجه رسیدند باید با تلاش و کوشش فراوان بتوانند در ادامه در همین مسیر قدم بردارند، افزود: انشاالله دانش آموزان با راهنمایی والدین خود همواره با قرآن مانوس بوده و با استفاده از قرآن در زندگی شان موفق باشند.

عبداللهیان، شرکت دانش آموزان در این مسابقات را قدم اول برای طی کردن پله های پیشرفت و تعالی آنان دانست و با اشاره به سخنی از امام راحل (ره) دانش آموزان را به تهذیب همراه با علم اندوزی و دانش توصیه کرد.

وی با تشکر از تلاش و همت این دانش آموزان گفت: خدا را شکر که امروز در جمع عزیزانی قرار گرفته ایم که با تمسک به قرآن و اهل بیت و هنر زیبای اسلامی، مسیر رشد و تعالی حیات طیبه را در حال پیمودن هستند که امیدواریم در ادامه راه نیز موفق و سربلند باشند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه مسابقات قرآنی 1401 با حضور بیش از 4000 نفر شرکت کننده در سطح مدارس برگزار شد، افزود: مسابقات قرآنی دانش آموزی در هر سه مقطع تحصیلی و در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 1500 مدرسه، 24 دارالقرآن و 8 کانون فرهنگی_تربیتی دراستان یزد وجود دارد که در راستای فرهنگ و علم ودانش به دانش آموزان خدمات ارائه می دهند.

همچنین درادامه این مراسم، مدیر آموزش و پرورش بهاباد در سخنانی با تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با بیان ارزش و توجه ویژه به هنر و هنرمند در طول تاریخ، وظیفه مسئولین را بسترسازی مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان خلاق دانست.

حسن رزاقی بهابادی بیان کرد: هر اثر هنری بیانگر یک مفهوم خاص و هنرمند را روایتگر هنرمندانه وقایع جامعه عنوان کرد.

مدیر آموزش وپرورش در ادامه ضمن اشاره به نقش پررنگ معلمین و مربیان دلسوز و والدین گرامی در کشف و پرورش استعداد دانش آموزان، از آنها صمیمانه قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، این مراسم از 220 دانش آموز بهابادی که رتبه های برتر در رشته های مختلف را کسب نموده بودن تقدیر شد. گفتنی است از این 220 نفر تعداد 23 دانش آموز در سطح استان و 197 دانش آموز در سطح شهرستان رتبه های برتر را کسب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار