آموزش و پرورش استان کرمان دستگاه برتر جنوب شرق کشور در اجرای قانون اسناد ملی ایران شد

کرمان (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان گفت بنا به اعلام سازمان اسناد و کتابخانه ملی، آموزش و پرورش استان کرمان برای سومین سال به عنوان دستگاه برتر اجرایی در حوزه اجرای قانون اسناد ملی ایران در منطقه جنوب کشور معرفی شد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش استان کرمان دستگاه برتر جنوب شرق کشور در اجرای قانون اسناد ملی ایران شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا امیری فرد با اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان اسناد و کتابخانه ملی، آموزش و پرورش استان کرمان به عنوان دستگاه برتر اجرایی در منطقه جنوب کشور جهت همکاری با این سازمان معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از اسناد ملی و مکاتبات اداری و وحدت رویه در انجام امور مربوط به نگهداری و تعیین تکلیف اسناد راکد و اوراق امحایی فاقد ارزش نگهداری، از سال ۱۳۹۵ اداره راهبری مکاتبات و اسناد اداره کل آموزش و پرورش به عنوان رابط اجرایی مقررات موجود در زمینه تعیین تکلیف اسناد و مکاتبات اداری معرفی شد.

وی افزود: در راستای اجرای قانون اسناد ملی ایران در آموزش و پرورش استان تاکنون بازدید از حوزه های اسنادی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، انتخاب رابطان اسنادی و بیش از ۱۲۰ جلسه آموزشی و توجیهی در استان برگزار شده است.

امیری فرد خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ میلیون برگه اسناد راکد و و اوراق امحایی فاقد ارزش در آموزش و پرورش استان کرمان در چند سال اخیر تعیین تکلیف شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: حدود ۲ میلیون سند نیز با هماهنگی نماینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی با ارزش و مهم شناسایی و برای نگهداری به مخزن سازمان ملی اسناد کل کشور ارسال شد.

امیری فرد گفت: در طی اجرای این طرح در اداره کل آموزش و پرورش استان و ادارات شهرستان ها و مناطق حدود ۲۰ هزار مترمربع فضای نگهداری اسناد آزاد و برای انجام فعالیت‌های دیگر آماده سازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار