منتخبین بخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور تقدیر شدند

تهران (پانا) - آیین پایانی بخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور همزمان با آیین پایانی اولین نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های برتر پژوهشی دانش‌آموزان سمپاد برگزار شد و از 4 گروه منتخب تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
منتخبین بخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور تقدیر شدند

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص) روز چهارشنبه 26 بهمن ماه آیین پایانی بخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور با حضور سیدعلی عمرانی مدیراجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، الهام یاوری دبیربخش ویژه پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و حازم فری پور دبیر مسابقه دانش آموزی نور در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فری پور با اشاره به برگزاری مسابقه دانش آموزی نور اظهار کرد: موضوع این مسابقه ساخت فیلم های علمی یک دقیقه ای است که تاکنون ۵ دوره برگزار شده است و تاکنون ۷ هزار فیلم علمی توسط دانش آموزان ساخته شده است.

وی افزود: برگزاری این مسابقه در زمینه های علمی است که مرتبط یا غیرمرتبط با برنامه درسی است. این فیلم ها داوری می شوند و هرساله از بین 1500 تا 2000 فیلم رسیده، حدود ۱۰۰ اثر برتر انتخاب می شوند.

فریپور ادامه داد: فراخوان ششمین دوره مسابقه دانش آموزی نور به زودی منتشر خواهد شد و به اطلاع دانش آموزان سمپادی می رسد. اکثر برگزار کنندگان و داوران مسابقه دانش آموزی نور تا کنون از فارغ التحصیلان سمپاد بوده اند.

دبیر مسابقه دانش آموزی نور پیرامون فعالیت های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) توضیحاتی داد و گفت: جایزه مصطفی(ص) از سال 1391 تعریف شده است که رسانه های برجسته جهانی از آن به نوبل اسلامی یاد کرده اند. تاکنون 4 دوره از جایزه مصطفی(ص) برگزار شده است و در هر دوره 2 تا 5 دانشمند برجسته جهان اسلام جوایز ارزنده ای دریافت کرده اند.

فریپور افزود: بنیاد مصطفی(ص) که ترویج علم در جهان اسلام را به نام حضرت مصطفی(ص) پیگیری میکند مسابقه دانش آموزی نور را هرساله با نام و گرامیداشت یکی از دانشمندان شهیر جهان برگزار می کند.

دبیر این مسابقه دانش آموزی گفت: موضوع ۱۰۰ فیلم برتر در بخش عمومی پنجمین دوره مسابقه نور، خطاهای بینایی بوده است و موضوع ویژه این دوره هم نمایش مفاهیم ریاضی یعنی ساخت نمونه های مکانیکی واقعی از مفاهیم ریاضی بوده است.

وی اضافه کرد: متولی بخش ویژه مسابقات نور سمپاد است که خویشاوندی جدید سمپاد با این مسابقه به حساب می آید.
گفتنی است اسامی برگزیدگان این مسابقه به شرح زیر است:

بخش نفرات شایسته تقدیر:
امین امیدوار،محمدطاهاصالحی
کوثرمنتشلو، مهری عبدی فر
مهدی رجایی،هادی رجایی
ماهور ندریان،کردمان پویش
ابوالفضل امین،فاطمه امین

بخش نفرات جایزه ویژه:
محمدالهیاری فرد، حسین الهیاری فرد
محمدحلیم ،امیر علی ظهرابی ،رادوین زرشناس
فاطمه ناصری بروجنی ،کیاناکوهستانی دستگردی سارامباشری، تسنیم فیاض بخش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار