در گفت‌وگو با پانا:

مسعود زارعی: گل محمدی باید تمرکزش را روی کار فنی بگذارد

حواشی، صدر را از پرسپولیس گرفت/با هنر یحیی به جدول برمی گردیم

تهران (پانا) - بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است یحیی گل محمدی به جای پرداختن به حواشی، تمرکزش را روی کار فنی بگذارد تا تیم بیش از این لطمه نبیند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مسعود زارعی: گل محمدی باید تمرکزش را روی کار فنی بگذارد

مسعود زارعی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به از دست رفتن صدرنشینی پرسپولیس گفت: «فوتبال همین است. بالا و پایین زیاد دارد. تیم ۲، ۳ هفته تمرکزی که باید را نداشت و باعث شد روند خوب ما از بین برود و امتیازات زیادی از دست دادیم. دراین‌بین واقعاً اشتباهات داوری هم کمر پرسپولیس را شکست و کسی منکرش نیست. اشتباه همیشه وجود دارد اما واقعاً این اشتباهات سریالی و پست سرهم باعث شد تا تیم به هم بریزد. هر هفته بدتر شد و تمرکز تیم را گرفتند. ۸ امتیاز اختلاف واقعاً خیلی زیاد است اما کاری کردند که الان ۳ امتیاز عقب افتادیم.»
وی افزود: «با همه این اوصاف اما کادر فنی باید تمرکزش را روی مسائل فنی بگذارد. وقتی جدول را نگاه می‌کنیم، اختلاف ۳ امتیاز چیزی نیست که قابل جبران نباشد. به‌خصوص اینکه ما با رقبای خود بازی مستقیم هم داریم. اصلاً نباید به جدول کاری داشته باشیم و بازی به بازی پیش برویم. سعی کنیم نقاط ضعف خود را تقویت کنیم. باانرژی بیشتری در زمین حاضر شویم و فکر خود را از داوری خارج کنیم. تیم‌های دیگر هم همین را می‌خواهند تا تیم درگیر حواشی شود و تمرکز نداشته باشد. ما نباید اسیر بازی آن‌ها شویم.»

بازیکن پیشین پرسپولیس ادامه داد: «شک نکنید اگر تیم تمرکز خودش را روی بازی بگذارد، ازلحاظ فنی تیمی حریف ما نمی‌شود. گل محمدی باید هرچه زودتر فکری به حال خودش کند. مطمئنم باهنری که یحیی دارد، خیلی زود شرایط را جمع‌وجور می‌کند و دوباره صدر را پس می‌گیرد. او باید کارهای غیر فنی و حواشی را به افشین پیروانی بسپارد و از طریق باشگاه پیگیر باشند و خودش ازلحاظ فنی و روحی روانی تیم را مهیا کند. تیم بازیکنان باتجربه و خیلی خوبی دارد و می‌تواند خیلی زود خودش را پیدا کند.»

مسعود زارعی گفت: «باید انصاف را رعایت کنیم. واقعاً وقتی مربی می‌بیند در زمین خودش داور دو پنالتی مسلم را نمی‌گیرد، از کوره در می‌رود. وقتی با این شرایط مربی به کنفرانس مطبوعاتی می‌رود، مشخص است حرف‌هایی می‌زند که بار منفی دارد و تیم را دچار حاشیه می‌کند. نباید در این مواقع اجازه دهند، یحیی به کنفرانس برود و دستیارانش را بفرستند. حتی گواردیولا هم می‌خواهد علیه کسی جبهه بگیرد با روانشناس تیم مشورت می‌کند. معتقدم قضاوت‌ها واقعاً جهت‌دار است و تیم را به هم ریختند. اما دیگر بس است و باید کار خودمان را بکنیم. تا دیر نشده باید مثل قبل تمرکز روی بازی بگذاریم تا تیم دوباره به مسیرش برگردد.»

وی افزود: «بازی با هوادار یکی از بدترین نمایش‌های پرسپولیس بود. روز بد تیم و بازیکنان بود. اگر شاید دست یحیی باز بود، همه بازیکنان را عوض می‌کرد. بچه‌ها شرایط روحی روانی خوبی نداشتند. بازی مالکانه داشتیم اما هیچ موقعیتی ایجاد نکردیم. در این شرایط هم حتی داور علیه ما سوت زد و طبق نظر کارشناسان، قبل از گل حریف، بازیکن روی محمد عمری خطا کرد اما داور نگرفت و همان توپ گل شد. وقتی این‌ها را بازیکن و مربی می‌بیند، به هم می‌ریزد. واقعاً اشتباهات داوری فاجعه است و کمیته داوران باید فکری به حال این افتضاحات بکند.»

بازیکن پیشین پرسپولیس تأکید کرد: «این اشتباهات با آمدن وار هم درست نمی‌شود. فوتبال ما مشکل مدیریت دارد و کار از دستشان دررفته است. این شرایط واقعاً باعث شده تا تیم‌ها هرکاری دوست دارند، انجام دهند. اکثر تیم‌ها دنبال حاشیه هستند. نیمکت تیم‌ها سروصدا زیاد می‌کنند و تمرکز داور را هم می‌گیرند.»

مسعود زارعی گفت: «یحیی امسال کار بزرگی کرده و ارتباط خیلی خوبی با تیم‌های پایه گرفته است. الان ۴ بازیکن از تیم پایه به بزرگسالان برده و از آن‌ها بازی می‌گیرد. این باعث انگیزه مربیان و بازیکنان پایه می‌شود. با ادامه این روند می‌توانیم به‌جای پرداخت گزاف پول برای بازیکن دیگر تیم‌ها، خودمان بازیکن سازی کنیم. این‌ها را هم باید دید. شک نکنید انشالله با بازی خوب مقابل سپاهان در جام حذفی، نشان می‌دهیم، تیمی ازلحاظ فنی حریف ما نمی‌شود. البته که تیم سپاهان شکل خوبی گرفته و خودش را به‌عنوان مدعی مطرح کرده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار