کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) سمنان، کانون برتر در جشنواره ملی تئاتر درسی

سمنان (پانا) - مدیر کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان سمنان از راهیابی تیم تئاتر درسی مدرسه انبیاء سمنان به مرحله نهایی دومین دوره جشنواره ملی تئاتر درسی کشوری خبر داد و گفت کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان سمنان، به عنوان کانون برتر در جشنواره ملی تئاتر درسی معرفی شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۷۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) سمنان، کانون برتر در جشنواره ملی تئاتر درسی

فاطمه شکریان در گفت و گو با پانا با عنوان این مطلب که مرحله نهایی این مسابقات در بازه زمانی 23 الی 26 بهمن ماه به میزبانی استان هرمزگان، شهرستان میناب در حال برگزاری است، افزود: این تیم متشکل از 4 دانش آموز و یک آموزگار است.

وی با بیان اینکه در روش تئاتر درسی، قسمت های از متن کتاب به صورت نمایش نامه نوشته شده و دانش آموزان آن را در کلاس درس اجرا می کنند، خاطرنشان کرد: در طراحی برنامه‌ها باید کمک کنیم محتوای زیباتر و جذاب‌تری را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. تئاتر و نمایش برای دانش‌آموزان جذاب است؛ زیرا این کار خلاقیت به همراه دارد.

مدیر کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان سمنان با اشاره به اینکه روش تئاتر درسی بر افزایش مهارت های اجتماعی و بهبود عملکرد درسی دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد، اظهار کرد: از جمله مزایای دیگر این روش می توان به ایجاد انگیزه و رغبت برای یادگیری، تقویت حس اعتماد به نفس برای حضور در جمع، دیدن و شنیدن مطالب درسی و تبدیل شدن مطالب به ملکه ذهن و ... اشاره کرد.

شکریان اظهارکرد: موضوع تئاتر درسی، موضوع روز مباحث آموزشی در سطح دنیا است و مجموعه‌های تعلیم و تربیت در کل دنیا از جمله ساختارهایی است که همیشه در حال بروزرسانی است؛ لذا ما به عنوان نظام تعلیم و تربیت عمومی وظیفه داریم از این امر عقب نمانیم، چراکه با رقابت، رشد به وجود می‌آید.

گفتنی است؛ در پایان مسابقات به گروه های برتر، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار