رئیس دانشگاه فرهنگیان:

معلمان، عامل پیوستگی فرهنگ غنی ایرانی هستند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت عامل پیوستگی فرهنگ غنی ایرانی، معلمان هستند و اگر دولتمردان می‌خواهند کاری انجام دهند باید برای معلمان کار کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، عامل پیوستگی فرهنگ غنی ایرانی هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضامراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه هم‌اندیشی با دانشجومعلمان دختر شرکت‌کننده در دوره حیات طیبه که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در مشهد مقدس برگزار شد؛ اظهار داشت: آن چیزی که مردم ایران را به هم وصل کرده، حُبّ وطن و زبان مشترک فارسی است و شناخت هویت ملی و حفظ آن از مهمترین دغدغه‌های ما است.

وی با اشاره به دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی در تلاش برای حذف ریشه‌های ماندگار کشور تصریح کرد: در جهانی که به حذف ریشه، گرایش دارد، حفظ ریشه‌های ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

صحرایی افزود: ایران تمدنی با انقلاب اسلامی زنده شد و امروز که بحث هندسه قدرت در جریان است، ایران آن کشوری است که همه این هندسه سلطه‌جویانه را برهم زده و ایران امروز واژه غرورآفرینی برای همه آزادی‌خواهان جهان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به فتنه‌های دشمنان علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: چند ماهی است که از یک فتنه بزرگ عبور کرده‌ایم که نوک پیکان آن ستون فقرات نظام یعنی ولایت فقیه را نشانه گرفته بود؛ به کوری چشم دشمنان این بار هم با بصیرت انقلابی مردم ایران اسلامی این فتنه بزرگ خنثی شد.

وی با اشاره به ادبیات کهن ایران گفت: آنچه که ایران را زبانزد جهان کرد همانا احترام به همدیگر است و این همان حرفی است که شما باید آن را گسترش دهید.

صحرایی، خطاب به دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: اکنون شاهد یک گسست نسلی هستیم که اتفاقی بسیار خطرناک است و ادراک بین نسلی کم شده و افراد همدیگر را درک نمی‌کنند. آن کسی که می‌تواند نسل‌ها را به هم وصل کند شما معلمان هستید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: عامل پیوستگی فرهنگ غنی ایرانی، معلمان هستند و اگر دولتمردان می‌خواهند کاری انجام دهند باید برای معلمان کار کنند.

وی افزود: بر همین مبنا ایده معلم قوی برای آینده ایران طراحی شده است که متربی خود را به خوبی می‌شناسد به سیستم‌‌های جدید و شبکه‌ای بودن فعالیت احاطه دارد. معلم قوی، معلمی است که همه‌جانبه رشد کرده است. او شخصیتی است که عدم حضورش معنادار است و نبودش جبران‌ناپذیر است. معلم قوی در یک کلام یعنی معلم الخیر که فرصت‌ساز است، جریان‌ساز و هویت‌ساز است و این معلم نامیرا است.

گفتنی است در پایان این برنامه، جلسه پرسش و پاسخ دانشجومعلمان و رئیس دانشگاه فرهنگیان، پیرامون مسایل دانشگاه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار