در گفت‌وگو با پانا:

زهرا قنبری: امسال دنبال خانم گلی نبودم

خاتون بم شایسته قهرمانی بود/ فوتبال بانوان بازیکن میلیاردی ندارد/فوتبالم بهتر از آشپزی‌ام است

تهران (پانا) - بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال بانوان معتقد است، تیم خاتون بم با شایستگی قهرمان شده و آنها برای این مهم تلاش زیادی کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۴۷۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
زهرا قنبری: امسال دنبال خانم گلی نبودم

زهرا قنبری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برد پرگل تیم خاتون بم مقابل پیکان در لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: «بازی خیلی خوبی بود. می‌دانستیم باید مقابل حریف خیلی باهوش بازی کنیم. آن‌ها تیم خوبی داشتند اما چون انگیزه زیادی داشتیم، باهدف برد وارد زمین شدیم. خدا را شکر از تک‌تک موقعیت‌های به‌دست‌آمده به نحو احسن استفاده کردیم و پرگل‌ترین بازی لیگ را رقم زدیم. می‌خواستیم کار به بازی آخر نکشد و همین‌جا قهرمانی تیم مسجل شود. آن‌ها هم موقعیت برای گلزنی داشتند اما عزم خود را جزم کرده بودیم تا برنده شویم و خدا را شکر به بهترین شکل ممکن این برد و قهرمانی به دست آمد.»

وی افزود: «امسال لیگ ما بااینکه تیم‌های کمتری شرکت کرده بودند، باکیفیت‌تر از سال‌های گذشته بود. فکر می‌کنم تیم‌ها خیلی خوب بدن‌سازی کرده بودند و مشخص بود که برنامه‌ریزی خوبی داشتند. اکثر تیم‌ها برنامه داشتند و این‌طور نبود که مثل سال‌های قبل کیسه گل بشوند. این روند امیدوارم در سال‌های آتی بهتر شود. امسال تفاضل گل‌ها و اختلاف بردها بالا نبود. اگر تیم‌های کمتری شرکت کنند، اما تا آخر ادامه دهند بهتر از این است که تیم‌های زیادی بیایند و در وسط فصل جا بزنند. امسال ما ۳، ۴ بازی به خاطر انصراف تیم‌ها انجام ندادیم که این کار ما را سخت کرد. وقتی بین بازی‌ها فاصله بیافتد، بدن‌ها از فرم مسابقه خارج می‌شود. تیم ما خصوصی و سرمایه‌گذاری کرده است. اگر تیم‌ها کمتر باشند، کیفیت هم خوب می‌شود و کمتر لطمه می‌بینیم.»

برترین گلزن تیم فوتبال بانوان خاتون بم که با ۵۱ گل از ۱۹ بازی، رکورددار بیشترین گل زده در لیگ است، تصریح کرد: «راستش را بخواهید امسال ملاکم این بود که بیشتر در این تأثیرگذار باشم. بیشتر بازی‌ها هم مهاجم نوک بازی نکردم. خیلی جاها پاس دادم و بچه‌ها را در موقعیت گلزنی قراردادم. اما بازهم توانستم تا اینجای فصل ۲۱ گل بزنم و در کورس باشم. اگر بتوانم خانم گلی امسال را بگیرم، با توجه به قهرمانی خاتون، این شیرینی دوچندان‌تر می‌شود. من ۳ دوره خانم گل شدم. این عنوان بیشتر برای من ارزش معنوی دارد. البته در دو سال اول کفش طلا گرفتم اما سال گذشته نمی‌دانم چرا کفش طلایی در کار نبود.»

زهرا قنبری گفت: «قرارداد بازیکنان در فوتبال بانوان و آقایان تفاوتش از زمین تا آسمان است. ما در فوتبال بانوان قرارداد میلیاردی نداریم. البته قراردادها خیلی بهتر شده است. ما اگر در فوتبال بانوان ۱۰ میلیارد بگیریم، در فوتبال آقایان، بازیکنان نیمکت نشین ۱۵ میلیاردی هستند. بانوان فوتبالیست دنبال پول نیستند و به خاطر عشق و علاقه کار می‌کنند. قراردادهای ما حرفه‌ای نیست. امکانات ما هم ضعیف است و اکثر بازی‌ها در چمن مصنوعی برگزار می‌شود. البته واقعاً نسبت به قبل خیلی بهتر شده است. امیدوارم سال آینده بهتر هم بشود.»

وی در پاسخ به این سؤال که آشپزی‌اش هم مثل فوتبالش خوب است یا نه تأکید کرد: «چون بیشتر درگیر تمرین و بازی بودم، زیاد در آشپزی مهارت ندارم. البته این‌طور هم نیست که نتوانم از پس‌کارهای خودم بربیایم اما فوتبالم از آشپزی‌ام بهتر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار