از سوی مدیرکل قران، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش؛
اسامی گروههای برتر مسابقات مدیحهسرایی و همخوانی قرآن کریم اعلام شد
تهران (پانا) – مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اختتامیه ششمین دوره مسابقات مدیحهسرایی و همخوانی قرآنآموزان مراکز دارالقرآن الکریم، اسامی گروههای برتر در بخش پسران و دختران را اعلام کرد.
میکائیل باقری به پانا گفت: «۳۲ گروه از سراسر کشور در ششمین دوره مسابقات مدیحهسرایی و همخوانی قرآن کریم در هر کدام از بخشهای پسران و دختران شرکت کرده بودند که در نهایت ۱۵ گروه در بخش پسران و ۱۳ گروه در بخش دختران به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.»
وی اظهار کرد: «مرحله نهایی مسابقات بخش پسران و دختران به ترتیب در روزهای ۱۶ و ۲۰ بهمن به میزبانی شهر دزفول در استان خوزستان برگزار شد.»
باقری با بیان اینکه گروههای برتر اول تا سوم این مسابقات با برگزاری مرحله نهایی مشخص شد، خاطرنشان کرد: «استانهای فارس و قم در بخش پسران به ترتیب اول و دوم شدند و استانهای خوزستان و مازندران نیز به طور مشترک به مقام سوم رسیدند.»
وی افزود: «استانهای خراسان رضوی، مازندران و البرز نیز در بخش دختران به ترتیب به مقامهای اول تا سوم دست یافتند.»
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اسامی گروههای برتر بخش پسران گفت: «گروه نجم از مرکز دارالقرآن دارالثقلین امام خمینی(ره) شهرستان فسا استان فارس به مقام اول و گروه انصارالمهدی(عج) از مرکز دارالقرآن امام علی(ع) ناحیه یک قم به مقام دوم رسیدند.»
وی افزود: «گروه حضرت قائم(عج) از مرکز دارالقرآن حضرت قائم(عج) شهرستان شادگان استان خوزستان و همچنین گروه آمین از مرکز دارالقرآن شهید بهشتی شهرستان بابلسر استان مازندران به طور مشترک به مقام سوم دست یافتند.»
باقری با اشاره به اسامی گروههای برتر بخش دختران اظهار کرد: «گروه مصباح الهدی از مرکز دارالقرآن امام ضا(ع) ناحیه ۳ مشهد، گروه مشکات از مرکز دارالقرآن محمدحسین طباطبایی شهرستان بابلسر استان مازندران و گروه رکن الهدی از مرکز دارالقرآن حضرت مهدی(عج) ناحیه ۴ کرج به ترتیب، مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.»
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، حرکت در راستای تحقق تربیت قرآنی را نیاز فراگیر جامعه امروز ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: «برگزاری مسابقاتی در این سطح، زمینه ترویج آموزههای اسلامی بر تراز قرآن در جامعه را فراهم میآورد و این همان هدف غایی سند تحول بنیادین است.»
ارسال دیدگاه