رئیس شورای شهر تهران:

زلزله احتمالی تهران می‌تواند فاجعه قرن باشد

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت زلزله بزرگ در تهران می‌تواند فاجعه قرن باشد، شهرداری و شورا نیز در این زمینه اثرگذار هستند و باید تلاش خود را به کار بگیرند و سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی نیز در ساخت‌وساز مسئول هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۷۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
زلزله احتمالی تهران می‌تواند فاجعه قرن باشد

مهدی چمران در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم شایستگی حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: حضور پرخروش مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه جای تقدیر و تشکر فراوان دارد؛ چرا که جز تهران در مشهد نیز شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بودیم.

وی با اشاره به زلزله ترکیه و سوریه یادآور شد: باید به خودمان، مهندسان ناظر، مجریان و طراحان هشدار دهیم؛ کشورهای دیگری نیز هستند که در طول سال زلزله را تجربه می‌کنند، اما چنین حوادثی را شاهد نیستند چرا که درست می‌سازند و ما اگر ساختمان مقاوم نسازیم مشخص نخواهد شد که چه فاجعه‌ای را شاهد باشیم.

چمران با تأکید بر اینکه این فاجعه در تهران می تواند فاجعه قرن باشد، گفت: شهرداری و شورا نیز در این زمینه اثرگذار هستند و باید تلاش خود را به کار بگیرند و سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی نیز در ساخت و ساز مسئول هستند. اگر تغییری در ساخت و ساز نداده ایم باید این تغییر را ایجاد کنیم تا ساختمان‌ها در برابر زلزله مقاوم باشند.

چمران در حاشیه یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جایزه ویژه شهردار تهران به فیلم اتاقک گلی در آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر مصوبه داشتن یا نداشتن این اقدام اظهار کرد: در این خصوص بررسی و سپس نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید پرس و جو کنیم که بدانیم این جایزه از کجا پرداخت شده و مبنای آن چه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار