شکوه 44؛ خیابان‌های ایران صحنه اتحاد ملی

تهران (پانا) -‌ راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، صحنه نمایش وحدت، اتحاد و انسجام ملی و جشن خانواده بزرگ ایران در بیش از ۳۸ هزار روستا و ۱۴۰۰ شهر ‌برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شکوه 44؛ خیابان‌های ایران صحنه اتحاد ملی

امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن پس از دو سال کرونایی ‌در تمام روستاها، شهرها و حتی خارج از کشور در ۷۰ نمایندگی و بیش از ۵۰ کشور برگزار شد و بیش از ۶ هزار نفر از عوامل رسانه این راهپیمایی را پوشش می‌دهند. در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در تهران ۱۶۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی دایر ‌شده بود. همچنین برپایی ۱۵۰ غرفه با موضوع جهاد تبیین و ۳۱ غرفه معرفی اقوام ایرانی از نوآوری‌های راهپیمایی امسال بود.

‌گروه‌های سرود ۱۳۵۷ نفره دانش‌آموزی در میدان آزادی تهران و تمام مراکز استان‌ها به اجرای سرود پرداختند و اجراهای متفاوت از جمله سرود رفیق شهیدم توسط دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های خوب راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بود. در میدان آزادی ‌پرواز بادکنک‌ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی، سقوط چتربازان نیروهای مسلح، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش، قرائت قطعنامه سراسری و گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش انجام شد و سپس و ‌آیت‌الله رئیسی به ایراد سخنرانی پرداخت.

م‌ردم در راهپیمایی امروز از ۱۲ مسیر برای راهپیمایی حرکت کردند که مبدا همه این مسیرها از مسجد شروع شده و مردم به سمت میدان آزادی آمدند. همچنین مردم در یک مسیر ویژه از محل قتلگاه شهید آرمان علی‌وردی (شهید امنیت به دست اغتشاش‌گران) از شهرک اکباتان به سمت میدان آزادی حرکت کردند.

ایستگا‌ه‌های فرهنگی سازمان دانش‌آموزی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن

‌سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران امروز در راستای معرفی دستاوردهای این سازمان اقدام به برپایی ایستگاه‌های فرهنگی گروه‌ها و اعضای جهادی سازمان دانش‌آموزی مرکز در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن کرده بود. ‌مسئولان، کارشناسان و دانش‌آموزان عضو گروه‌های جهادی سازمان دانش‌آموزی با استقرار دائم در این ایستگاه‌ها در طول برگزاری مراسم، ضمن ارج نهادن به آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، پاسخگوی سوال‌های عموم هموطنان بودند. همچنین این ایستگاه‌های فرهنگی پذیرای دانش‌آموزان ‌که در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شده‌ بودند، بودند و درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی، نحوه عضویت در خبرگزاری پانا و فعالیت‌های این خبرگزاری و نیز سازمان دانش‌آموزان توضیحات لازم به آن‌ها ارائه شد.

اجرای سرودهای انقلابی در مراسم امروز

سلام فرمانده، نوای دل‌انگیز تجدید پیمان با انقلاب است که در جشن ۴۴ بار دیگر در مسیر راهپیمایی طنین‌انداز شد. البته دیگر سرودهای انقلابی هم در بازار امروز خریدار داشت و گروه کُر نظامی در میدان آزادی اشعار دل‌انگیز انقلاب را همراه با جمعیت حاضر زمزمه کرد.

حضور مسئولان و شخصیت‌ها در جشن انقلاب

آیت الله سیدابراهیم رئیسی از تقاطع قریب در راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان پیوست.

بسیاری از مسئولان، چهره‌های سیاسی، ورزشی و هنری در مراسم راهپیمایی امروز شرکت کردند. سردار امیرعلی حاجی‌‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، وزیر دادگستری، امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رئیس قوه قضائیه، حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق، محمود واعظی و محمدجواد آذری جهرمی از جمله مسئولانی بودند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز حضور داشتند. سردار رادان فرمانده فراجا نیز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرد. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به خیل جمعیت تهرانی پیوست.

همچنین سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدرضا باهنر، جواد اوجی وزیر نفت، امیر نصرزاده جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح از دیگر شخصیت‌های حاضر در این راهپیمایی بودند.

نمایش دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن

موشک سجیل یکی از دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران به نمایش عموم گذاشته شد‌. حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «مردم با دل و جان به خیابان آمده‌اند و از انقلاب خود حمایت می‌کنند، این وظیفه مسئولان و حاکمیت را سنگین می‌کند که باید جلودار حرکت باشند و از انقلاب و آرمان‌های انقلاب دفاع کنند؛ ان‌شاالله به طریقی حرکت کنند که انقلاب بتواند مسیر پرافتخار خود را پیش ببرد.»

وی افزود: «ما به قدری توان دفاعی و بازدارندگی داریم که هر تغییری در هر جایی که علیه منافع ما و انقلاب ما باشد، قطعا پاسخ خواهیم داد. این جمعیت نشان از این دارد که این انقلاب ریشه در دل مردم دارد و مردم از این انقلاب دفاع می‌کنند دشمنان بی‌خودی برای خود برنامه‌ریزی نکنند.»

دهه نودی‌ها با سرود سلام فرمانده رکوردشکنی کردند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه برگزاری مراسم جشن ۲۲ بهمن در تهران ‌با اشاره به حضور پرشور جوانان دهه هشتادی در راهپیمایی امروز گفت: «دهه نودی‌ها با سرود سلام فرمانده و دهه هشتادی‌ها هم با حضور در المپیادهای علمی امسال رکوردشکنی کردند و نشان دادند که واقعا پیشرو بوده و از همه ما جلوتر هستند.»

وی افزود: «در راهپیمایی امروز هم شاهد حضور پرشور آن‌ها هستیم و همیشه جوانان و نوجوانان یک قدم جلوتر از بقیه هستند. زمانی که این نسل را می‌بینیم امیدوارتر از گذشته نسبت به آینده می‌شویم و مطمئن هستیم که آینده را هرچه بهتر از امروز می‌سازد، همانگونه که امروز ما بهتر از گذشته ما ساخته شده است.»

دشمنان همه ظرفیت‌های خود را برای ضربه زدن به انقلاب به کار گرفتند

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز تهران گفت: «حضور عموم مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیانگر زنده بودن و ایمان راسخ و دلبستگی مردم به اسلام، قرآن و نظام است. حضور مردم یک بار دیگر خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ زنده کرد. در شرایط فعلی کشور شاهدیم که دشمنان همه ظرفیت‌های خود را برای ضربه زدن به انقلاب به کار گرفتند و این باور خام را داشتند که کار انقلاب تمام شده است و می‌توانند به قول خودشان ایران را پس بگیرند.»

وی افزود: «پیام واضح حضور میلیونی مردم در نقاط مختلف کشور این است که این مردم هوشیار و آگاه هستند و با ایمان خود پای انقلاب ایستاده‌اند و یک بار دیگر مشت محکمی بر دهان آمریکا و دنباله روان آن و دشمنان کوبیدند. مطمئن هستم توجه به آیه 《واعتصموا به حبل الله جمیعاً و لا تفرقوا》 که فرمان الهی است و موجب نزول برکات آن برای ملت و کشور می‌شود. در نتیجه نیروی عظیمی به وجود می‌آورد که بتوانیم راهمان را سریع‌تر و قوی‌تر طی کرده و بر مشکلات غلبه کنیم.»

حضور خانوادگی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری

‌محمد مخبر امروز به همراه خانواده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافت.

امیرعبداللهیان: وظیفه ما فراهم کردن بهترین شرایط برای مردم است

‌حسین امیر عبداللهیان در حاشیه شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به حضور مردم در این راهپیمایی گفت‌: همیشه مردم با حضور‌ باشکوه خود در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌اند‌. بزرگترین سرمایه ما مردمی هستند که امروز با حضور باشکوه خود پاسخ دشمنان را به محکمی دادند‌.

وی افزود: وظیفه ما در دولت این است که بهترین شرایط را برای مردم فراهم کنیم و دولت مصمم است که این کار را انجام دهد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار