معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان پردیس:
تغییر و تحول در سازمانهای آموزشی، یکی از دغدغههای برنامهریزان آموزشی است
پردیس (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت، تغییر و تحول در سازمانهای آموزشی، بخصوص مدرسهها، با توجه به نیازها، تغییرات و شرایط، به یکی از دغدغههای برنامهریزان آموزشی بدل شده است.
رقیه فاطمیدوست در رابطه با طرح شهید همت در گفتگو با خبرنگار پانا، تصریح کرد: «توانمندی تطبیق و فائقآمدن بر شرایط و بهبود وضعیتهای موجود برای تعالی سازمانی مدرسه موضوعی است که به عهده همه عوامل آن است. در این بین، معلمان باید به عنوان کنشگران اصلی و بلامنازع فرایند یاددهی، یادگیری، نقشآفرینی کنند.»
وی اظهار کرد: «تبدیل مدرسه به جامعه یادگیرنده حرفهای از طریق افزایش قابلیت و صلاحیتهای حرفهای معلمان، ایجاد محیطی انعطافپذیر و پویا، توسعه فرهنگ مشارکت، همکاری و تعامل مثبت، تشکیل تیمهای کاری حرفهای بهمنظور رشد و پیشرفت دانشآموزان از جنبههای گوناگون، از مناسبترین روشهای افزایش توانایی مدرسه برای انطباق با محیط آشوبناک و نیازهای رو به تغییر جامعه است.»
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان پردیس، افزود: «مدرسه بهمثابه یک سازمان یادگیرنده باید در مسیر یادگیری سازمانی از مشارکت همه معلمان، معاونان، مدیر و سایر عوامل سهیم و مؤثر در تربیت برخوردار باشد.»
فاطمیدوست تصریح کرد: «بر این اساس، رویکرد جدیدی با نام «جامعه یادگیرنده حرفهای، بهمنظور تبدیل مدرسه به سازمانی یادگیرنده، مطرح میشود؛ رویکردی که مدرسه را به سازمانی یادگیرنده با ویژگیهای خاص تبدیل میکند.»
وی ادامه داد: «در مدرسه، با توجه به هدف تعیینشده برای آن، دانشآموزان مقصد فرایند یاددهی ـ یادگیری هستند. یادگیری دانشآموزان هسته مرکزی آن چیزی است که هدف مدرسه را شکل میدهد و به سایر عوامل موجود در آن کمتر توجه میشود. در این راستا، توجه به اجتماع یادگیری معلمان، موضوعی است که باید مدنظر قرار گیرد.»
گفتنی است؛ کارگاه حضوری طرح شهید همت در قالب اجتماع یادگیرندگان آموزگاران دوره اول و دوم ابتدایی در دبستان غیر دولتی امیرکبیر به مدیریت جناب محمد رنجبر برگزار شد.
خبرنگار: سیمین رهبریان
ارسال دیدگاه