معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

رونمایی از ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه ارس اکسپو

منطقه آزاد ارس، پروژه‌های خود را بدون بودجه دولتی و نفتی آغاز کرده است

تبریز(پانا)- معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از رونمایی از ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه ارس اکسپو خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه ارس اکسپو

علی نوید در نشست خبری نمایشگاه ارس اکسپو ۲۰۲۳ اظهار داشت: اولین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های منطقه آزاد ارس امسال در شهر تبریز تدارک دیده شده و غایت نهایی مان به نمایش گذاشتن بخشی از تلاش های این منطقه است.

وی افزود: محتوای نمایشگاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به اقتصاد مربوط است و لذا در این نمایشگاه، ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری جدید رونمایی و شرکت های فعال دانش بنیان در منطقه، طرح های جدید خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان این که اقتصاد منطقه ی آزاد ارس در چهار حوزه صنعت ، کشاورزی، گردشگری و حوزه بازار و تجارت شکل گرفته است، گفت: تولید ناخالص منطقه ی آزاد تجاری ارس، ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می باشد.

وی در ادامه گفت: بزرگترین موفقیت منطقه آزاد ارس این است که پروژه های خود را بدون بودجه دولتی و نفتی اجرا کرده و زیر ساخت ها و بسترسازی های شهر با هزینه ها و منابع منطقه آزاد انجام شده است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت ها برای فعالیت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی از اولویت های اصلی ما است و لذا منطقه آزاد علاوه بر هزینه های زیرساختی، در نقاط همجوار نیز سرمایه گذاری کرده است که بزرگراه مرند - جلفا، جاده ایواوغلی - خوی و اجرای فاضلاب شهری هادیشهر خارج از محدوده ارس می باشد.

وی با بیان این که در بحث گلخانه های شیشه ای، قطب‌ اول در ایران هستیم، ادامه داد: منطقه آزاد ارس در بخش توسعه کشاورزی و شیلات پیشرو بوده و ۴۵۰۰ هکتار باغات قطره ای در این منطقه وجود دارد که در حال توسعه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار