مسئول نهضت سواد رسانه‌ای بسیج آذربایجان‌شرقی:

والدین باید به آسیب‌های فضای مجازی آگاه باشند

میانه (پانا) - مسئول نهضت سواد رسانه‌ای قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا با بیان اینکه امروز فضای مجازی رقیبی قوی برای خانواده‌هاست، گفت والدین باید به آسیب‌های فضای مجازی آگاه باشند و برای مقابله با آن، برنامه‌ای مناسب داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۴۵۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
والدین باید به آسیب‌های فضای مجازی آگاه باشند
رضا نورزاد در کارگاه سواد رسانه‌ای عرصه های شناخت، محبت و عمل را مهمترین عرصه های تاثیرگذاری فضای مجازی بر شخصیت و رفتار فرزندان دانست و اظهار داشت: شناخت کافی موجب شکل گیری محبت شده و محبت، زمینه عمل را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه کودکان ما در مبانی دینی، سیاسی، فرهنگی و ... با کمبود شناخت مواجهند و همین امر موجب انحراف دینی، بی میلی به حجاب و دیگر شئونات اسلامی شده است، اظهار تاسف کرده و گفت: متاسفانه رسانه و فضای مجازی با ویژگی های منحصر به فرد خود، توانسته است بر فرزندان ما ولایت پیدا کرده محبوب آنها شده و سکان هدایت آنان به هر سمتی که می خواهد را به دست بگیرد.
نورزاد افزود: شخصیت کودکان با آنچه می بینند شکل می گیرد، بنابراین لازم است والدین، بسیار هوشیارانه عمل کرده و آنان را با سرگرم کردن در مباحث دیگر، تا حد امکان از افتادن در دام فضای مجازی مانع شوند.
وی پرخاشگری، کاهش تمرکز و توجه، کاهش هوش، الگوگیری غلط، کسب علم بی منفعت، و توهم آگاهی را از مهمترین معضلات و آسیب های فضای مجازی برشمرد و متذکر شد: والدین می توانند با ایجاد مهارت نقد رسانه ای در فرزندان، کنترل مصرف تصویری، ندادن حق مالکیت رسانه و محدود کردن ورود به زمانی مشخص، سوق دادن اوقات فراغت کودکان به سمت تولید محصولات فرهنگی و هنری، تا حد زیادی از اثرات مخرب فضای مجازی بکاهند.
کارگاه نقش سواد رسانه ای در جهاد تبیین به همت قرارگاه رسانه و فضای مجازی سپاه ناحیه میانه، بسیج کارمندی و دانشجویی و دانشگاه پیام نور در بین کارکنان رسمی و وظیفه سپاه میانه و اعضای بسیج کارمندی و دانشجویی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار