رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران:

بهای بلیط باغ‌موزه‌ها 20 هزار تومان شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت بهای بلیط باغ موزه‌ها در سال گذشته ۱۵ هزار تومان بود و امسال ۲۰ هزار تومان و برای خانه موزه‌ها سال قبل پنج هزار تومان و امسال هفت هزار تومان پیشنهاد شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بهای بلیط باغ‌موزه‌ها 20 هزار تومان شد

نرگس معدنی پور جریان بررسی لایحه بهای خدمات بازدید از مراکز فرهنگی و موزه های تحت مالکیت شهرداری با بیان اینکه بهای بلیط موزه ها در سال قبل ۲۰ هزار تومان بوده و امسال ۲۵ هزار تومان پیشنهاد شده است، اظهار کرد: بهای بلیط باغ موزه ها ۱۵ هزار تومان بود و امسال ۲۰ هزار تومان و برای خانه موزه ها سال قبل پنج هزار تومان و امسال هفت هزار تومان پیشنهاد شده است.

وی افزود: در بخش بازدیدکنندگان خارجی، برای موزه ها ۱۰۰ هزار تومان، باغ موزه ها ۷۵ هزار تومان و خانه موزه ها ۶۵ هزار تومان از سوی شهرداری تهران پیشنهاد داده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به شهرداری اجازه داده شده برای رونق گردشگری و پاسداشت خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، تخفیفاتی را در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: برای فعالان حوزه گردشگری ۳۰ درصد، خانواده پرسنل و بازنشستگان شهرداری تهران با معرفی نامه تا سقف پنج نفر ۹۰ درصد، بازدید گروهی دانشجویان، دانش آموزان و اعضای پایگاه های بسیج و مساجد ۷۰ درصد، خانواده ایثارگران، معلولین، افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و اقشار خاص تا سقف پنج نفر ۹۰ درصد، تخفیف برای روزهای کم بازدید تا ۳۰ درصد، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و نخبگان ورزشی ۶۰ درصد تخفیف و راهنمایان گردشگری ۱۰۰ درصد است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به شهرداری این اختیار داده شود که برای خانه موزه ها از چه افرادی هزینه بلیت را دریافت کنند یا خیر؟ و یا اینکه چه میزان تخفیف ارائه دهند.

وی افزود: بازدید رایگان از موزه ها در روزهایی که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام می کند، در موزه های تحت پوشش شهرداری نیز رعایت شود.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه در جریان بررسی لایحه بهای خدمات و عوارض سال ۱۴۰۲ در بخش نرخ عوارض کسب و پیشه اظهار کرد: هیچ تغییری در اعداد و ارقام این بخش انجام نشده و تنها عناوین آن تغییر یافته است.

وی در جریان بررسی بهای خدمات مهاجرین و اتباع خارجی نیز تأکید کرد: ارقام این بخش نیز نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

اصلاحات این لایحه با ۱۸ رأی موافق از ۱۸ رأی مأخوذه به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار