رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری؛

تنها راه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان از حرکت زنجیره‌ای صنعت گران محقق می‌شود

تبریز (پانا) - رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تنها راه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان را حرکت زنجیره‌ای صنعت گران عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تنها راه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان از حرکت زنجیره‌ای صنعت گران محقق می‌شود

علی آقامحمدی در آیین افتتاح ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی و ۴۴ پروژه زیربنایی شهرک‌های صنعتی استان گفت: برای دستیابی به نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور باید نرخ رشد سرمایه گذاری کشور به ۲۰ درصد برسد و لذا اگر GDP ایران را ۱۲ هزار همت مفروض بگیریم باید به مقدار ۲ هزار و ۴۰۰ همت سالانه سرمایه گذاری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر سهم آذربایجان شرقی ۵ درصد از بودجه کشور باشد، باید سالانه ۱۲۰ همت سرمایه گذاری در استان صورت بگیرد و هرچقدر که میزان سرمایه گذاری‌ها کمتر باشد بسیار موضوع آسیب زننده است چرا که این آمار کم به معنی نرسیدن به اهدافمان است.

آقامحمدی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و فضای باز فعالیت واحدهای تولیدی و اقتصادی، اذعان کرد: با وجود تمامی پیشرفت‌ها هنوز هم شرایط کنونی قابل قبول نیست و باید برای رسیدن به اهداف آرمانی، نقشه راه اصولی طراحی و تهیه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که در اقتصاد برنامه ریزی دقیق و درستی دارد همیشه در این حوزه برنده است چرا که باید در عرصه اقتصاد برنامه مشخص وجود داشته باشد و لذا اقتصاد باید با میزان و اندازه مشخص حرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار