مدیرکل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت هنرستان‌های کشاورزی برای تولید سبزیجات و صیفی‌جات

وزارت جهاد کشاورزی آماده همکاری حداکثری با وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی معتقد است برای استفاده از ظرفیت هنرستان‌های کشاورزی برای تولید سبزیجات و صیفی جات باید دید وزارت آموزش‌وپرورش بنا دارد چقدر از اراضی و زمین‌های تحت اختیار هنرستان‌های کشاورزی را تحت کشت صیفی جات و سبزیجات بگیرد اما وزارت جهاد کشاورزی آمادگی همکاری حداکثری با هنرستان‌های کشاورزی را دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت هنرستان‌های کشاورزی برای تولید سبزیجات و صیفی‌جات

در شرایطی که دنیا با موضوع امنیت غذایی در حال جدل است قاعدتا سرمایه‌گذاری در بخش آموزش کشاورزی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌ ‌‌کند و غفلت از این مهم خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. یکی از نهادهایی که می‌تواند اهتمام ویژه‌ای به آموزش کشاورزی داشته باشد وزارت آموزش و پرورش است که در مجموعه خود هنرستان‌های کشاورزی را دارد.

سیدمجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش معتقد است که با توجه به وضعیت امنیت غذایی دنیا، در آینده غذا و آب کافی در ایران وجود ندارد و در سال ۲۰۵۰ کاهش ۱۰ درصدی تنوع زیستی، کاهش ۱۳ درصدی جنگل‌های اولیه، کاهش بدون بازگشت ۵۰ درصدی تنوع زیستی آبزیان و افزایش جمعیت نیاز به غذا و تولید را افزایش خواهد داد. وی عنوان کرد که در این راستا توجه به جایگاه کشاورزی دانش بنیان می تواند پایداری امنیت غذایی را تضمین کند.

وزارت جهاد کشاورزی آماده همکاری حداکثری با وزارت آموزش و پرورش است

حسین اصغری، مدیرکل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت کاشت سبزیجات و صیفی جات در هنرستان‌های کشاورزی عنوان کرد: «حتما در واحدهای درسی و عناوین درسی دانش‌آموزانی که در هنرستان‌های کشاورزی مشغول تحصیل هستند درباره کشت سبزیجات و صیفی جات صحبت شده است. هنرستان‌ها به صورت تخصصی نه تنها در زمینه صیفی جات و سبزیجات بلکه بقیه مهارت‌های لازم در حوزه کشاورزی مانند دامپروری و موارد این‌چنینی آموزش می‌بینند.»

وی افزود: «در هنرستان‌های کشاورزی آموزش‌ها تخصصی است و به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی هم آمادگی دارد تا برای آموزش به این دانش آ‌موزان و هنرجویان نهایت همکاری را داشته باشد.»

استفاده از ظرفیت هنرستان‌های کشاورزی برای تولید سبزیجات و صیفی جات

اصغری درباره استفاده از ظرفیت هنرستان‌های کشاورزی در زمینه تولید صیفی جات و سبزی جات گفت: ‌«این موضوع که چقدر از اراضی و زمین‌های تحت اختیار هنرستان‌های کشاورزی تحت کشت قرار بگیرند برعهده وزارت آموزش و پرورش است.»

وی افزود: «ناگفته نماند سطح زیر کشت در هنرستان‌های کشاورزی به‌اندازه‌ای نیست که برای تولید ملی در کشور قابل سرمایه‌گذاری باشد اما در زمینه انتقال اطلاعات اگر وزارت آموزش و پرورش اعلام تمایل کند ما در وزارت جهاد کشاورزی می‌توانیم مدرس به هنرستان‌ها بفرستیم یا هماهنگی ایجاد کنیم تا هنرجویان هنرستان‌های کشاورزی بازدیدی از عرصه‌ها و مزارع ما داشته باشند و حتی در زمینه تولید محتوا می‌توانیم این همکاری را داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار