معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا:

از پتانسیل هنرستان‌های کشاورزی برای به‌روزکردن تکنولوژی مصرف آب استفاده کنیم

تهران (پانا) - معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی معتقد است آموزش و پرورش از دو سو می‌تواند اثرگذار باشد از یکسو با فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف آب و از سوی دیگر از پتانسیل هنرستان‌های کشاورزی برای به‌روز کردن تکنولوژی مصرف آب استفاده کند.

کد مطلب: ۱۳۴۵۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
از پتانسیل هنرستان‌های کشاورزی برای به‌روزکردن تکنولوژی مصرف آب استفاده کنیم

صفدر نیازی، معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت هنرستان‌های کشاورزی عنوان کرد: «ما از هنرستان‌های کشاورزی‌مان غفلت کرده‌ایم. وزارت جهاد کشاورزی در ارایه محتواهای درسی در هنرستان‌های کشاورزی بسیار می‌تواند اثرگذار باشد اما مهم‌ترین موضوعی که می‌توان ارایه کرد، موضوع آب است. هنرستان‌های کشاورزی در علوم و فنون مصرف آب در کشاورزی و شهری می‌توانند تأثیرگذاری خلاقانه‌ای داشته باشند.»

از ضرورت‌های حوزه آب به‌روزشدن تکنولوژی‌هاست

نیازی اظهار کرد:‌ «در حوزه آب چالش‌های زیادی داریم. در حوزه آبیاری تکنولوژی‌های مختلف زیادی داریم، اعم از‌ آبیاری تحت‌فشار و هوشمند و سطحی و غیره اما در حوزه شهری چه اندازه تنوع تکنولوژی وجود دارد؟ آن‌هم تکنولوژی‌هایی که بتواند بر روش مصرف آب شهری اثرگذار باشد و این موضوع را مدیریت کند.»

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصرف شهری آب در تهران در مقایسه با سایر شهرهای دنیا اظهار کرد: «مصرف شهری آب در دنیا 150 تا 200 لیتر است اما در تهران 300 لیتر مصرف شهری آب داریم.»

تکنولوژی‌های روز مصرف آب در هنرستان‌ها آموزش داده شود

وی افزود: «هنرستان‌های کشاورزی پتانسیل خوبی دارند که درباره تکنولوژی‌های روز دنیا برای آبیاری‌ها آموزش ببینند.»

نیازی اظهار کرد: «موضوع آب مهم است و باید چالش‌های آب را جدی گرفت.به‌طور کلی روی موضوع فرهنگ مصرف آب کار کرد. باید از کلیشه هایی چون «آب مایه حیات است» بگذریم و در موضوع مهم آب صرفا به شعار اکتفا نکنیم.»

وی افزود: «آموزش و پرورش باید به صورت جدی درگیر موضوع آب شود. فرهنگ‌سازی در این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. دانش‌آموز‌ان باید چگونگی مصرف آب در منزل را بدانند و این مهم باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار