مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

سبک زندگی امیرالمومنین(ع)، مناسب‌ترین الگوی تربیتی و رمز پیروزی انقلاب بود

رشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد سبک زندگی امیرالمومنین(ع)، مناسب‌ترین الگوی تربیتی و رمز پیروزی انقلاب بود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سبک زندگی امیرالمومنین(ع)، مناسب‌ترین الگوی تربیتی و رمز پیروزی انقلاب بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امیرمومنان علی (ع)، روز پدر و طلیعه فجر انقلاب اسلامی گفت: ایثار، فداکاری، شجاعت، امانتداری و عدالت‌طلبی از ویژگی‌های بارز حضرت امیرالمومنین علی(ع) است.

محمد فائزی، عدالت‌طلبی را از دیگر ویژگی‌های بارز حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: انسان باید دنبال گسترش فرهنگ عدالت در جامعه و رفتار عادلانه و قضاوت شایسته باشد.

وی همچنین به جایگاه و مقام والای حضرت امیرالمومنین علی(ع) و نقش پدر در خانواده اشاره و تصریح کرد: مقام پدر بسیار والا است و باید تلاش شود تا احترام به پدر را در جامعه نهادینه شود.

فائزی در بخش دیگری از سخنان خود به دهه فجر که پایان سلطه بیگانگان و آغاز خودباوری ملت و اتکاء به قدرت الهی بود اشاره کرد و گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی، یادآور یاد و خاطره رهبر بزرگی است که بذر امید را در دل آزادگان و قدرت اراده مردم ایران را در جهان بارور کرد و به ملت ایران عزت داد.

وی در ادامه افزود: راه و آرمان های مقدس امام و شهدا باید با تمام توان ادامه دار باشد و به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت را به دانش آموزانمان منتقل کنیم. همچنین باید ویژگی‌های شخصیتی بزرگان انقلاب را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و قدردان تمام جانفشانی ها و مجاهدت های آنان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به شعار"ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار"، اظهار کرد: دشمنان همچون چهار دهه گذشته از همه توان و ظرفیت با ابزار ظالمانه ای چون تحریم، جنگ اقتصادی و جنگ روانی به دنبال دستیابی به اهداف استعماری خود هستند که رمز پیروزی در این برهه از زمان ایمان و وحدت بین مردم و مسئولان است.

وی همچنین حفظ و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی را مستلزم وحدت مردم و مسئولان دانست و افزود: باید از همه ظرفیت ها برای خدمت شایسته به مردم به خوبی استفاده کرد و نگذاریم مشکلات و نارسایی ها مردم را ناامید کند.

قرائت زیارت عاشورا، مولودی خوانی توسط یکی از مداحان اهل بیت (ع) و پذیرایی صبحانه از همکاران از دیگر برنامه های این آئین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار