توانمندسازی و تغییر رویکرد مراقبین سلامت در مدارس ضرورتی مهم است

تهران (پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در اسلامشهر گفت نمی‌توان صرفاً در قالب بستر شبکه شاد به صورت پوستر و کلیپ آموزشی، سلامت را به دانش‌آموزان آموزش داد و توانمندسازی و تغییر رویکرد مراقبین سلامت در مدارس ضرورتی مهم است.

کد مطلب: ۱۳۴۳۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی و تغییر رویکرد مراقبین سلامت در مدارس ضرورتی مهم است

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت، اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در نشست معاونین پرورشی و تربیت بدنی اظهار کرد: سبک زندگی ایرانی، اسلامی و مسائل حوزه سلامت می‌بایست از دوران اولیه تحصیل به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا بتوانیم از دستاوردهای آن در سال‌های آینده بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر در حوزه سلامت شرایط اقتصادی، اجتماعی و محیطی نیز باید آماده باشد و رعایت کلیه موارد بهداشتی در مدارس برای سلامتی کودکان و نوجوانان ما مهم‌ترین اهداف ما در حوزه سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش است و ما این دانش‌آموزان را به عنوان مدیران آینده کشور در نظر می‌گیریم که می‌بایست از سلامت کامل برخوردار باشند.

گودرزی بر ضرورت توانمندسازی و تغییر رویکرد مراقبین سلامت در مدارس نیز تاکید کرد و گفت: نمی‌توان صرفاً در قالب بستر شبکه شاد به صورت پوستر و کلیپ آموزشی، سلامت را به دانش‌آموزان آموزش داد و با استفاده از رویکرد‌های جدیدی مانند بازی‌های رایانه‌ای و به صورت غیرمستقیم می‌بایست مفاهیم بهداشتی را انتقال داد.

وی در رابطه با پایگاه تغذیه سلامت و رعایت موارد عرضه محصولات مجاز و غیرمجاز در مدرسه نیز تصریح کرد: فرهنگ‌سازی این موضوع جهت دانش‌آموزان و خانواده‌ها بسیار مهم است و در کنار این مورد بحث اساسی به‌سازی محیط مدارس و برخورداری از آب آشامیدنی سالم نیز ضروری است.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از جذب و توانمندسازی نیروهای مراقب سلامت خبر داد و بیان کرد: با توجه به حضور۳۴۰ مراقب سلامت در شهرستان‌های استان تهران در کنار توانمندسازی نیروهای مراقب سلامت فرهنگ‌سازی آموزش مفاهیم سلامت خانواده‌ها با توجه به زیست بوم جدید نیز در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار