مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خبر داد:
حضور سنجشگر متخصص در پایگاههای سنجش شهرستانهای استان تهران
شهرری یک (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، از حضور سنجشگر متخصص در تمام پایگاههای سنجش این استان برای سنجش ۱۲۰هزار جمعیت نوآموز ایرانی و اتباع در سال تحصیلی آینده خبر داد.
مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در بازدید از پایگاه سنجش افق واقع در ناحیه یک شهرری، در رابطه با ضرورت انجام سنجش نوآموزان گفت:« پایگاههای سنجش و ارزیابی نوآموزان برای ورود به سال تحصیلی آینده از موضوعات اولویتدار اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران است، در سالهای گذشته سنجش در تابستان انجام میشد و زمان کمی به آن اختصاص داده میشد، درسال جاری سنجش چند ماهی زودتر اجرا میشود که در حال حاضر، در حال اجرا است.»
وی در تشریح چگونگی انجام سنجش نوآموزان، افزود:« نوآموزان ایرانی و اتباع که مهر ماه سال آینده وارد مدرسه میشوند، از همین ابتدا باید مراحل سنجش خود را انجام دهند، باید در سامانه مورد نظر ثبتنام کنند، نوبتدهی شوند پس از آن به شانزده پایگاه فعال معرفی شوند؛ در صورت نیاز نیز پایگاهها اضافه میشوند.»
بهرامی در خصوص از پایگاه سنجش افق، اظهار کرد:« پایگاه اختلالات یادگیری افق واقع در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری است؛ این پایگاه، تجهیز شده و جهت سنجش نوآموزان، آمادهسازی شده است؛ در راستای حضور ارزشیابان سنجش در مرکز و آمادگی برای انجام ارزیابی و سنجش نوآموزان ناحیه یک ری، این پایگاه از ابتدای هفته فعالیت خود را در طرح سنجش سلامت آغاز کرده است.»
اینمقام مسئول، در رابطه با امکانات پایگاههای سنجش عنوان کرد:« سالهای گذشته ارجاع تخصصی سنجش به پایگاههای دیگر بود، امسال به پایگاههای سنجش متخصص، ارجاع داده میشود تا در صورت نیاز سنجش انجام شود، در سال گذشته برآورد پیشبینی نوآموزان ورودی ۹۵ هزار نفر بود و در اواخر شهریور قریب به ۱۱۷ هزار نفر رسید و بیش از برآورد اولیه نوآموز داشتهایم، برای سال جدید ۱۲۰ هزار نفر دانشآموز ایرانی و اتباع برآورد شدهاست و تراکم و ظرفیت بالایی صورت گرفته است، به همین جهت باید سنجش نوآموزان سریعتر انجام شود تا ساماندهی شوند.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در رابطه ثبتنام دانشآموزان اتباع بیان کرد:« ثبتنام دانشآموزان اتباع بعضا به میانههای مهر و آبان کشانده میشود، که این موضوع نتایج مطلوبی برای دانشآموز، معلم و مدرسه ندارد، زیرا معلم درسها را تدریس کرده است، دانشآموز عقب مانده است، احساس سردرگمی میکند، برنامههای مدرسه دچار اختلال میشود و ساماندهی نیروی انسانی را تحتالشعاع قرار میدهد.»
خبرنگاردانشآموز:معصومه قنبری
ارسال دیدگاه