مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در آیین گلبانگ انقلاب:

میزان باسوادی در زنجان بعد از انقلاب به ۹۵.۵۲ درصد افزایش یافت

زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت میزان باسوادی در استان زنجان بعد از انقلاب به ۹۵.۵۲ درصد افزایش یافته که دختران و بانوان در این افزایش تاثیر فراوانی دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
میزان باسوادی در زنجان بعد از انقلاب به ۹۵.۵۲ درصد افزایش یافت

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به آمار مقایسه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: شمار فضاهای آموزشی استان از ۷۴۲ مورد در پیش از انقلاب به هزار و ۸۵۷ مورد در زمان حاضر رسیده است.

وی اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها ۲ دهم درصد معلمان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بودند اما اکنون ۹۲.۵ درصد معلمان در استان مدارک لیسانس و بالاتر دارند و ۲۰۰ نفر از معلمان در استان نیز دارای مدرک دکتری هستند.

اسماعیلی افزود: فضای آموزشی ویژه دختران از درصدهای بسیار پایینی در پیش از انقلاب برخوردار بود که هم اکنون به میزان برابر یا حتی بالاتر از فضای ویژه دانش آموزان پسر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به طرح های آماده افتتاح در دهه فجر، گفت: در این ایام ۵۳ کلاس درس جدید در قالب هفت آموزشگاه در سطح استان افتتاح می شود.

اسماعیلی افزود: همچنین در ایام دهه فجر ۴۵ عنوان برنامه در سطح مدارس استان برای بزرگداشت دهه فجر انقلاب برگزار می شود.

گفتنی است آیین گلبانگ انقلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ، استاندار زنجان و مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولین استانی ، در دبیرستان شهید سلیمانی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار