استاندار زنجان در آیین گلبانگ انقلاب :

مبانی محکم انقلاب اسلامی عامل پابرجایی آن است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان در آیین گلبانگ انقلاب عامل اصلی پابرجایی انقلاب اسلامی ایران را مبانی محکم آن دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۳۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مبانی محکم انقلاب اسلامی عامل پابرجایی آن است

محسن افشارچی استاندار زنجان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، بیان کرد: ۴۴ سال پیش در کشور اتفاق مهمی افتاد که نقطه عطفی در تاریخ کشور و حتی بشریت شد.

افشارچی بر لزوم مطالعه و مرور حوادث و عوامل بروز انقلاب، اظهار کرد: با مطالعه تاریخ در می یابیم که اکنون چه عزتی داریم و پیش از انقلاب در چه ذلتی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بدانیم کجا ایستادیم باید تاریخ را مطالعه کنیم و جوانان و نوجوانان را نیز از آن آگاه سازیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه امروز در غرب، تلقی سطحی از مفهوم آزادی وجود دارد، گفت: در مبانی اسلامی به مفهوم آزادی بسیار عمیق توجه شده درحالیکه برداشت غرب از این موضوع بسیار سطحی و مادی است.

وی بر لزوم آشنایی نسل جدید با تاریخ انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر آمار شهدای انقلاب را نگاه کنیم در می یابیم که انقلاب اسلامی آسان به دست نیامده است که آسان از دست برود.

افشارچی مطالعه کتاب "آخرین سفر شاه" که روایت داستانی خروج شاه از ایران است و به تحلیل اوضاع اجتماعی ایران در آن دوران می پردازد را به دانش آموزان پیشنهاد کرد و افزود: باید تاریخ بخوانیم تا بفهمیم در چه جایگاهی ایستاده ایم. دلایل متفاوتی برای ایستادگی کشور در چهل و چهار سال گذشته وجود دارد و یکی از این دلایل داشتن مبانی فکری اعتقادی و آرمان گرایانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار