آغاز ماراتن فجر ۴۱ از امروز؛

رنگین کمان سینما در آیینه فجر 41

تهران (پانا) - چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با نمایش 24 فیلم از عصر امروز کار خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند. این رویداد در این دوره با ادغام دو بخش ملی و بین‌الملل در جریان برگزاری خواهد بود. نمایش فیلم‌های نامبرده در پایتخت نیز در 22 پردیس سینمایی و سینما صورت می‌گیرد.همچنین 5 پردیس سینمایی و سینما در حومه تهران نیز میزبان مخاطبان و علاقه مندان به تماشای آثار فجر 41 خواهند بود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رنگین کمان سینما در آیینه فجر 41

درحوزه بین الملل فیلم فجر نیز از میان ۵۷۸ اثر شرکت کرده، ۲۶ اثر از ۲۵ کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت و برای اولین بار اکران خود را در جشنواره فیلم فجر تجربه می کنند. برخی از آن‌ها تولیدات و محصولات مشترک است. امسال همچنین از ۲۸ کشور مهمانان خارجی در بازار جشنواره در خانه جشنواره (برج میلاد) نمایش داده خواهند شد.

همچنین ورکشاپ‌های تخصصی نیز در موزه سینما برای مهمانان بخش بین الملل برگزار خواهد شد. همچنین فیلم‌های «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی و تهیهکنندگی بهروز افخمی و «شماره 10» به کارگردانی حمید زرگر نژاد و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری عصر امروز(چهارشنبه 12 بهمن) در اولین روز از جشنواره پردیس سینمایی ملت(خانه رسانه) به ترتیب در سانس‌های 16 و 19 نمایش خواهند داشت. همچنین این دو فیلم در سانس‌های 19 و 21:30 در برج میلاد اکران خواهند شد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور کارگردانانی از نسل‌های مختلف برگزار می‌شود و جوان‌ترین کارگردان آن رضا نجاتی فیلمساز سینمای کوتاه است که با اولین فیلم بلند خود که از تولیدات باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی است و سیمرغ این رویداد را نیز سال گذشته برای فیلم «ارفاق» از آن خود کرده است، با فیلم «بعد از رفتن» در این رویداد حضور دارد.

وی متولد ۱۳۷۳ در شهر مشهد و دارای لیسانس بازیگری نمایش از دانشکده هنر و معماری است. وی عضویت در هیات انتخاب و داوری آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا)، هیات انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه امید، آکادمی فیلمنامه جشنواره ده، صنف فیلم کوتاه خانه سینما و… را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد و هفت فیلم کوتاه از جمله «شاخ گوزن»، «تریبون»، «چندش»، «شوفر»، «ارفاق» و... را تاکنون کارگردانی کرده است.

این هنرمند همچنین پیش از این جوایز کارگردانی وفیلمنامه از دوازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران(ایسفا)، جایزه بهترین فیلم از سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نامزد جایزه بهترین فیلم، فیلمنامه و کارگردانی از سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و… را کسب کرده است.L«آن‌ها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمد رضا رحمانی «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی، «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری، «استاد» به کارگردانی سید عماد حسینی، «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی، انیمیشن «بچه زرنگ» به کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی، «پرونده باز است» کیومرث پوراحمد، «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان، «چرا گریه نمی‌کنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی، «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا، «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی، «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج، «متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، «شماره ده» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست، «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزا محمدی، «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی، «های پاور» به کارگردانی هادی محمدپور، «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام دوماری و حسین پور امیری فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره هستند.

بازگشایی سینماهای اطلس مال و پرند از جمله اتفاقات خوشایند این دوره از رویداد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار