برنامه‌های دهه فجر کمیته‌های بسیج و کارگری اعلام شد؛ 

برگزاری ۳۶۰ برنامه ملی و استانی به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

تهران (پانا) - نشست خبری به منظور اعلام برنامه‌های کمیته‌های کشوری دهه فجر صبح امروز با حضور سردار علی مقواساز رئیس کمیته بسیج و محمد چکشیان مسئول کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ۳۶۰ برنامه ملی و استانی به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

سردار علی مقواساز در این نشست ضمن اعلام برنامه‌های کمیته بسیج در چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال تاکید بسیج بر جهاد تبیین است و سعی داریم هم دستاوردهای انقلاب اسلامی و هم جنایت‌های رژیم پهلوی را بتوانیم تبیین کنیم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به همین منظور در سراسر کشور نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم فرمان جهاد تبیین را به خوبی تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: در دهه فجر که فعالیت‌های ما شروع شده است و تا پایان بهمن هم ادامه دارد جهاد خدمت نیز در دستور کار قرار گرفته است، به این صورت که همه گروه‌های جهادی را به مناطق مختلف محروم کشور اعزام خواهیم کرد تا خدمت‌رسانی کنند.

سردار مقواساز گفت: رویکرد سوم ما در برنامه‌های دهه فجر جهاد امیدآفرینی است که انشالله در روزهای منتهی به میلاد امام علی علیه‌السلام و ۲۲ بهمن جشن‌های میدانی برگزار خواهد شد. ۱۱ بهمن جوانان و مردم کاشان با گلاب ناب کاشان حرم حضرت امام را شستشو خواهند داد. در روز ۱۵ بهمن جشن‌های ما برگزار خواهد شد و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: برنامه‌های ما حول سه محور شامل اجرای برنامه‌ها به صورت محله‌محور، قشرهای ۲۰ گانه بسیج و مدارس به صورت ویژه برگزار خواهد شد. در حوزه محله‌محور، کرسی‌های روایت محله و اکران فیلم، نشست‌های تبیینی و مسابقات فرهنگی و هنری در حوزه روایت پیشرفت محله در دستور کار است. در حوزه اقشار، بسیج سازندگی افتتاح پروژه‌های جهادی شامل مسکن و جاده را شاهد خواهیم بود. ۲۰ بهمن نشست جهادگران بسیج سازندگی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد. ۵۰۳ محفل انس با قرآن کریم در کشور برگزار و مرحله نهایی مسابقات قرآن بسیج نیز برگزار خواهد شد.

سردار مقواساز گفت: مرحله استانی اجرای جشنواره ملی و بین‌المللی سرود را در دهه فجر خواهیم کرد. سازمان بسیج دانشجویان برگزاری اردوی راهیان پیشرفت را خواهد داشت. در حوزه فضای مجازی برگزاری چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج را در حال برگزاری داریم که روز ۱۲ بهمن اختتامیه آن برگزار می‌شود. در حوزه بسیج هنرمندان، اجرای برنامه‌های میدانی در حوزه تئاتر برنامه‌ریزی شده است. جشنواره ملی صنایع دستی بسیجیان نیز برگزار می‌شود.

رئیس کمیته بسیج ستاد دهه فجر با اشاره به برنامه‌های بسیج در حوزه مدارس نیز گفت: در حوزه دانش‌‌آموزی، دانش‌آموزان به برنامه اعتکاف ورود ویژه‌ای داشته‌اند و در این ایام برپایی جشن‌ها و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی را در مدارس خواهیم داشت. به صورت کلی امسال۶۰ عنوان برنامه ملی و ۳۰۰ برنامه استانی را برگزار خواهیم کرد.

اعلام برنامه‌های وزارت کار در ایام دهه فجر/ طرح ملی اشتغال و نهضت ملی مهارت‌آموزی دو دستورکار مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محمد چکشیان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه امیدآفرینی، خودباروری و ما می‌توانیم و همچنین خدمت‌رسانی رویکردهای کمیته کارگری و کارآفرینی به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: برنامه‌های مختلفی در این ایام برگزار خواهیم کرد که مهمترین آن شامل جشنواره ورزشی فرهنگی، مسابقات مختلف، موکب‌های خدمت‌رسانی در مسیر راهپیمایی برای خدمات‌رسانی و پاسخگویی به سوالات مختلف مردم است.

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خدمات‌رسانی و معرفی دستاوردها دو بخش ویژه کار ما در این ایام است.

وی گفت: طرح کلان اشتغال محور اصلی وزارت کار برای تحقق هدف مهم هر سال ۱ میلیون شغل است. همزمان با این مهم نهضت ملی مهارت‌آموزی نیز دستورکار ما است تا هر فردی که تحصیل می‌کند در کنار تحصیلش بتواند مهارتی یاد بگیرد و بهتر در موقعیت‌های شغلی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار