حجت‌الاسلام خداداده:

اعضای دولت در دهه فجر در مساجد شاخص تهران با مردم گفت‌و‌گو می‌کنند

۸۰ هزار مسجد در کشور می‌توانند عملیات فرهنگی در محلات تعریف کنند

تهران (پانا) - رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر گفت با دولت مکاتبه صورت گرفت و مقرر شد در دهه فجر معاونان رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش به مردم در مساجد شاخص تهران حاضر شوند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اعضای دولت در دهه فجر در مساجد شاخص تهران با مردم گفت‌و‌گو می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده در نشست خبری دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن تبریک ولادت امام باقر (ع)، اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و نقطه تمایز دهه فجر با دیگر مراسم ملی، در این است که انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و یاد انقلابیون، یاد خدمت‌های مردم است. زیبایی روز ۲۲ بهمن و راهپیمایی ۲۲ بهمن به حضور خانواده‌‌‌هاست که لحظه به لحظه و سال به سال باید به عظمت آن افزوده شود.

وی افزود: در این ده روز باید به بسیاری از سوالات در راستای جهاد تبیین توضیح دهیم و از ناکامی‌ها صحبت کنیم. نظام از مردم جدا نیست و تمام این موفقیت‌ها و قدرت‌نمایی‌ها، ماحصل حضور مردم است. این موفقیت‌های علمی موفقیت‌‌های مردم است.

رئیس کمیته مساجد گفت: امسال با توجه به شرایط اخیری که در ماه‌های گذشته ایجاد شد، دهه فجر باید ویژه‌تر برگزار شود و در‌ محله‌ها و مساجد، جشن‌های ویژه‌تری برگزار شود. حدود ۸۰ هزار مسجد در کشور می‌توانند عملیات فرهنگی در محلات تعریف کنند. علاوه بر این بیش از ۵۰ هزار پایگاه بسیج داریم که حتما عملیات فرهنگی باید تعریف شود.

وی اضافه کرد: مهمترین نکته در کشور و تقویت روحیه وطن دوستی این است که ببینیم سهم ما برای اداره کشور چیست. هرکس در هر جایگاه، وظیفه‌ای دارد و سهمی برای انقلاب دارد و اینها باید در مساجد به اشتراک گذاشته شود.

حجت‌الاسلام خداداده ادامه داد: مساجد باید محور گفت‌و‌گو و محل اندیشه ورزیدن باشد. ما باید از این شبکه عظیم استفاده کنیم تا بتوانیم نظام تولیدی را در جامعه اسلامی بیشتر به مردم بشناسانیم. مسجد جایگاه امنی برای همه انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب رو به جلو است، گفت: مسجد همیشه محل مراجعه مردم بوده و هست. اساتید دانشگاه و اساتید حوزه‌های علمیه و همچنین مسئولان باید در مساجد حضور پیدا کنند و با مردم گفت‌و‌گو کنند در این راستا با دولت مکاتبه صورت گرفت و دولت انقلابی از این موضوع استقبال کرد. در مساجد شاخص تهران، معاونین رئیس جمهور و وزرا برای ارائه گزارش به مردم حضور خواهند یافت. حضو‌ر جوانان ما در مساجد نسبی است باید بررسی کنیم و نقاط قوت را پیدا کنیم.

وی در تشریح برنامه‌های دهه فجر و گرامیداشت ۲۲ بهمن، گفت: برگزاری جشنواره فجر انقلاب در شش بخش متنوع شامل فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، مسابقه کتابخوانی چغک و پلاکارد نویسی؛ تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب از طریق صدور و چاپ بیانیه بر روی بنر و امضای طومار در مساجد هدف مرکز استان؛ اجرای میدانی سرودهای تولیدی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد؛ دایر کردن غرفه در مسیر راهپیمایی با مشارکت ستاد کانون‌های مساجداستان و سایر نهادها؛برگزاری اردوی فرهنگی هنری آموزشی با موضوع اندیشه امام (ره) با حضور دختران روح الله و برگزاری جشن تکلیف دختران در مراکز استان‌ها با توجه به تقارن ایام دهه فجر و ماه رجب از جمله برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌‌های مساجد کشور است.

وی گفت: برگزاری اجلاس‌های نماز دانش‌آموزی با عنوان «نماز، مسجد، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» در سطح استانها، نواختن زنگ انقلاب در کلیه مدارس همزمان با سراسر کشور، هماهنگی با شورای سیاسـتگذاری ائمه محترم جمعه اسـتان جهت اعلام به امامان جمعه و جماعت برای تبیین نقش مسجد و نماز در پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در بین دانشجویان بامشارکت دانشگاه ها با محوریت نماز و برگزاری نشست های دانش آموزی تحت عنوان نقش و تاثیرات نماز در پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی دانش‌آموزان با برکات انقلاب از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز برای دهه فجر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار