مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

اجرای برنامه تربیتی، سبب مصونیت‌بخشی معنوی و فکری دانش‌آموزان می‌شود

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت اجرای برنامه‌های عمیق و موثر تربیتی و فرهنگی در مدارس همچون سفرهای تربیتی راهیان نور و راهیان پیشرفت، زمینه مصونیت‌بخشی معنوی و فکری دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه تربیتی، سبب مصونیت‌بخشی معنوی و فکری دانش‌آموزان می‌شود

علی موحدی در نشست با روسا و کارشناسان ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل آموزش و پرورش منطقه ۲ کشور در بوشهر با بیان اینکه خداوند در بهمن ۵۷، نعمت ولایت فقیه، جمهوری اسلامی و حکومت علوی و فاطمی به مردم ایران هدیه داد، اظهار کرد: دهه فجر بخش مهمی از تاریخ ایران است که وطن را از بخش تاریک و ظلمانی به روشن و نور هدایت کرده است.

وی افزود: در سایر کشورها، سالروز انقلاب‌ها و تشکیل حکومت‌ها با برگزاری رژه نظامی توسط نیروهای دولتی گرامی داشته می‌شود اما جشن‌های سالروز انقلاب اسلامی توسط مردم به عنوان نقش آفرینان اصلی، برگزار می‌شود.

موحدی با بیان اینکه مدارس و کلاس‌های درس، کارخانه انسان سازی و معلم، پرورش دهنده انسان است، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، معلم برای تحقق این رسالت باید مربی و محبوب دانش‌آموز باشد.

وی کار آموزش و پرورش، تولید سرمایه اجتماعی برای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی، باید رویکرد آموزش و پرورش، گزینش و تربیت معلم به عنوان مربی و محبوب برای تاثیرگذاری عمیق در راستای تولید سرمایه اجتماعی باشد.

موحدی عنوان کرد: مربی با تشخیص سرمایه‌های معنوی و روحی دانش‌آموز، می‌تواند بهترین تصمیمات را برای تاثیرگذاری مثبت بر شاگرد بگیرد.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری با انتخاب شعار "آموزش و پرورش برای همه و همه برای آموزش و پرورش" در حال گفتمان سازی برای توسعه و ترویج مشارکت همه اقشار جامعه هستیم.

موحدی با اشاره به برگزاری طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی برای سومین سال متوالی اظهار کرد: مطالبه‌گری و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی در درون و برون مدرسه توسط دانش‌آموز، از مهمترین ویژگی‌های این طرح است.

وی در پایان اظهار کرد: امسال برای اولین بار در سطح کشور، به جای انتخاب مربی پرورشی نمونه، مربی در تراز انقلاب اسلامی شناسایی و تجلیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار