مسوول خبرگزاری پانا استان فارس:

برگزاری کارگاه توانمندسازی رابطین خبرگزاری پانا استان فارس در شیراز

تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، مهمترین رسالت خبرگزاری پانا است

شیراز (پانا) - رابطین خبرگزاری پانا استان فارس در مناطق 59 گانه این استان امروز در سالن ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شیراز گردهم آمدند تا با بازخوانی سیاست‌های کلی این مجموعه، و با توجه به آغاز دوره‌های آموزشی استانی ویژه دانش‌آموزان، در راستای تقویت شبکه دانش‌آموزی این خبرگزاری در سطح استان بکوشند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه توانمندسازی رابطین خبرگزاری پانا استان فارس در شیراز

مسوول خبرگزاری پانا استان فارس با تاکید براینکه این خبرگزاری در سطح کشور همواره رتبه نخست در انعکاس اخبار و جذب و تربیت دانش‌آموزان داشته است، گفت: تربیت اجتماعی مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اساسی‌ترین وظیفه خبرگزاری پانا است.

سیده مریم ترابی در در نخستین گردهمایی توانمندسازی رابطین خبرنگار پانا فارس، که در تالار ملاصدرا باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، با اشاره به سند تحول بنیادین و نقش آن در تربیت اجتماعی دانش‌آموزان گفت: کار در خبرگزاری پانا برای دانش‌آموزان است و با توجه به شرایط جامعه و هجمه‌های مختلف فرهنگی برعلیه کشور، دانش‌آموزان خبرنگار با آموزش صحیح می‌توانند نقش موثری در بازگشت هویت خانوادگی و فرهنگی و تعلق ملی در خانواده و جامعه داشته باشند.

ترابی، تلاش رابطین پانا را در مناطق استان‌ و شهرستان‌ها باعث ایجاد روحیه همکاری در بین دانش‌آموزان و مسولین دانست و افزود: پانا، ظرفیتی است که در آن می‌توان علاوه بر تحقق ساحت‌های شش‌گانه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت اجتماعی و آموزش نقد منصفانه را به دانش‌آموزان در جامعه بیاموزد..

وی با تاکید بر اینکه در این همایش، رابطین با مفهوم خبرنگار کوله پشتی که در دوره‌های دانش‌آموزی مدنظر است آشنا می‌شوند، گفت: اقتضای عصر اطلاعات و سرعت پیشگامی فضای رسانه در انعکاس اخبار و رویدادها است که پانا با برخورداری از یک شبکه قوی از دانش‌آموز خبرنگار می‌تواند در نوع خود بی نظیر باشد.

وی با اشاره به جذب پنج‌هزار نفری دانش‌آموز خبرنگاران پانا در طول سال تحصیلی جاری، علاقمندی و داشتن استعداد خبرنگاری را لازمه جذب دانش‌آموز خبرنگار دانست و افزود: با توجه به هدف تربیت اجتماعی دانش‌آموزان، همه همکاران در راستای نظام تعلیم و تربیت در بستر سند تحول بنیادین قدم برمی‌دارند و قطعا خروجی چنین دانش‌آموزانی، شهروندانی مسولیت پذیر، اهل مطالعه و منصف و در یک کلام شهروندانی نمونه خواهد بود.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به شرایطی که کشور به لحاظ هژمونی رسانه‌ای در آن قرار دارد، آموزش و ارتقای سطح سواد رسانه در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان به عنوان یکی از بزرگترین اجتماعات در کشور، می‌تواند تاثیر بسزایی در خنثی سازی بسیاری از توطئه‌های رسانه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در ادامه این مسیر در مناطق و شهرستان‌ها با کمک رابطین خبرگزاری که از بین معلمان و فرهنگیان علاقمند به حوزه خبرنگاری هستند، هدایت می‌شوند و این همایش به لحاظ تقویت و توانمندسازی شبکه رابطین این خبرگزاری در استان فارس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاران در سطح استان در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار