رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
ایجاد هماهنگی از ظرفیت مناطق آزاد تجاری برای بهبود فرآیندهای منطقه
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه برنامه سفر یکروزه خود به استان آذربایجان غربی از مدارس شهرستانهای شوط و ماکو بازدید کرد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی سازمان، احمد محمودزاده در خصوص بازدیدهای میدانی انجام شده از این مدارس اظهار کرد: سند تحول بنیادین، سند بالادستی و سند مادر در تعلیم و تربیت محسوب میشود که سالها از اجرای آن در مدارس غفلت شد. این در حالی است که اجرای سند تحول تا زمانی که مدرسهای نشود، تحقق نمییابد.
وی با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای دولت سیزدهم در وزارت آموزش و پرورش، اجرای سند تحول بنیادین است، افزود: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی نیز بر همین اساس اجراییسازی سند تحول و برشهای این سند در مدارس تحت پوشش را مورد توجه ویژه قرار داده و به جد پیگیر کیفیتبخشی در فعالیتها است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد وزارت آموزش و پرورش مبنی بر دیپلماسی آموزشی و مهارتی گفت: توسعه مهارتهای فنی و حرفهای در دستور کار است و اقداماتی نیز آغاز شده و در مناطق مرزی با توسعه و کیفیتبخشی مهارتهای فنی و حرفهای، دیپلماسی آموزشی و مهارتی میتواند به خوبی محقق شده و جریانساز شود.
وی بر ضرورت ایجاد هماهنگی برای استفاده از ظرفیت مناطق آزاد تجاری جهت بهبود فعالیتهای آموزشی در منطقه تأکید کرد و ادامه داد: تقویت مناطق آزاد تجاری با پرداختن به مسأله تعلیم و تربیت و توانمندسازی علمی و تربیتی دانش آموزان، امکانپذیر است.
محمودزاده در ادامه بر لزوم ارتقای توانمندی علمی و صلاحیتهای حرفهای معلمان مناطق آزاد تأکید کرد و افزود: باید از توانمندیها و تجارب معلمان و مدارسی که توانستند جایگاه آموزشی و پرورشی بالا کسب کنند استفاده کرد لذا استفاده از توانمندی و تجارب برتر مدارس برجسته در پایتخت، یکی از برنامههاست که در مناطق مرزی به اجرا گذاشته میشود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه بیرونی به مناطق آزاد یک نگاه شیک و مرفه است، گفت: به نوعی تداعی می شود که مناطق آزاد تجاری جزء مناطق مرفهی هستند که هیچ دغدغه و مشکلی ندارند اما حقیقت مطلب این است که در حوزههای کمی و کیفی مرتبط با آموزش و پرورش این مناطق ضعفهای زیادی وجود دارد که با نگاه بیرونی به این مناطق، متفاوت است.
محمودزاده، بستر شوراهای آموزش و پرورش مناطق آزاد تجاری را به عنوان قرارگاه کیفیبخشی آموزشی و پرورشی و اجراییسازی سند تحول بنیادین مناسب دانست و گفت: انتظار داریم همکاران ما در این منطقه از این ظرفیت قانونی و تفاهمنامه امضا شده فی ما بین دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و اقتصادی و وزارت آموزش و پرورش که با امضای وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته، بیشترین بهره را برده و با تحلیل و ارزیابی وضعیت موجود در شاخصهای مورد نظر و ترسیم وضعیت مطلوب، راهکارهای اجرایی برای رسیدن به وضعیت ایدهال را فراهم کنند و برنامه اقدام و عمل مطلوب را ارائه دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد در این فضای دو طرفه، هر اقدامی که در بهبود کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی منطقه میتواند مؤثر باشد را انجام دهد و از هر کوششی دریغ نمیکند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش در پایان ضمن ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش با مدیر، کادر مدرسه و دانشآموزان به گفتوگو نشست و در جریان مسائل، مشکلات و پیشنهادات آنها قرار گرفت.
ارسال دیدگاه