رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:

ضرورت تحول در دروس معارف با توجه به ماموریت‌های دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به امر جهاد تبیین و معرفت در کشور گفت دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تبیین است و دروس معارف باید به سمت دروس آینده پیش برود و متحول شود.

کد مطلب: ۱۳۴۱۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تحول در دروس معارف با توجه به ماموریت‌های دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضامراد صحرایی در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه معارف اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: باید برای دانشجومعلمان تبیین شود که معلمی شغل نیست بلکه عشق، حمیت، علاقه و هنر است.

وی با تاکید بر همکاری‌های نزدیک با دانشگاه معارف تصریح کرد: بورسیه مدرسی دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه معارف، تدوین محتواهای منابع آموزشی متناسب با ماموریت‌های دانشجومعلمان و راه‌اندازی رشته‌های مشترک می‌تواند از جمله برنامه‌های مورد همکاری باشد.

صحرایی با اشاره به امر جهاد تبیین و معرفت در کشور افزود: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تبیین است و دروس معارف باید به سمت دروس آینده پیش برود و متحول شود.

در این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله شاکری، رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان ضرورت همکاری مجموعه‌هایی با اهداف مشترک اظهار کرد: تربیت استاد معارف از جمله ماموریت‌های جدی دانشگاه معارف است و اکثر اعضای هیات علمی ما از میان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب می‌شوند.

وی بر ضرورت همکاری با دانشگاه فرهنگیان در مسائلی همچون بهره‌گیری از ظرفیت فارغ‌التحصیلان برای امر تربیت معلم، تدوین کتاب‌های معارف بر اساس رویکردهای دانشگاه فرهنگیان و تدوین رساله‌ها تاکید کرد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه معارف با سابقه مطلوب در امر تربیت فارغ‌التحصیلان ویژه رشته معارف، توانسته هیات علمی‌های ویژه‌ای برای دانشگاه‌های کشور تربیت کند، تصریح کرد: در ماموریت‌ها و اهداف، دانشگاه معارف به دانشگاه فرهنگیان نزدیک است و این قرابت ماهوی و معنوی می‌تواند منشا برکات بسیاری برای تربیت معلم باشد.

تفاهمنامه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه معارف اسلامی در 14 بند به امضا رسید و مواردی همچون همکاری درمورد کارورزی دانشجویان دانشگاه معارف اسلامی در پردیس‌های دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان، همکاری در زمینه محتوای دروس تعلیم و تربیت اسلامی در موارد مرتبط با فعالیت دانشگاه معارف اسلامی، همکاری در انجام طرح‌های تحقیقاتی و پروژه‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه­‌های مرتبط و مشترک و... به عنوان زمینه همکاری آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار