پزشکان برای خرید یک مطب 80 متری چقدر باید سرمایه داشته باشند؟

تهران (پانا) - قیمت ملک و موقعیت مکانی مطب پزشکان بر روی دستمزد آن‌ها بسیار اثرگذار است و دلیل این موضوع این است که یک پزشک برای داشتن یک مطب مستقل 80 متری در تهران حداقل باید 5 میلیارد سرمایه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پزشکان برای خرید یک مطب 80 متری چقدر باید سرمایه داشته باشند؟

بسیار پیش آمده که برای پیدا کردن یک پزشک متخصص اولین موضوعی که بررسی می‌شود هزینه مراجعه به آن پزشک است و بارها از بالا بودن هزینه‌ها تعجب کرده‌ایم.

یکی از دلایل گرانی هزینه‌های مراجعه به پزشکان متخصص جدای از موضوع تخصص، مسئله مکان استقرار آن مطب است.

با بالا رفتن قیمت ملک، قاعدتاً قیمت مکان‌های اداری و مطب‌ها هم بالا رفته است. آنچه خرید یک مطب را از سایر مکان‌های اداری متفاوت می‌کند معیارهایی مانند دوری و نزدیکی به داروخانه یا قرار داشتن در کلونی‌های متخصصین دیگر است.

این دو معیار باعث بالا رفتن قیمت ملک برای کاربری مطب می‌شود و همین موضوع قطعاً روی دستمزد آن متخصص تأثیرگذار است.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که اگر یک پزشکی بخواهد مستقل باشد و در یک دفتر کاری جدای از بیمارستان یا درمانگاه کار کند باید سرمایه بالایی داشته باشد.

اجاره مطب یکی از راهکارهای پیشنهادی است اما چندان به‌صرفه نیست چون وقتی آن مطب برای مردم منطقه جا بیافتد صاحب ‌ملک به‌راحتی می‌تواند با قیمت بالاتر به پزشک دیگر اجاره دهد و همین کاربری چندساله به‌عنوان مطب روی اجاره این نوع ملک‌ها بسیار اثرگذار است.

خرید مطب سرمایه‌گذاری بهتری است اما بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که برای خرید یک مطب 80 متری در منطقه متوسط رو به بالای تهران حداقل باید 5 میلیارد سرمایه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار