معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

صدور بخشنامه‌های متعدد حوزه پرورشی به مدارس متوقف شده است

تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در طرح هیس‌طوری شرکت کرده‌اند/ بودجه پرورشی در سال جدید به ۴۴۰ میلیارد تومان رسیده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت یکی از اقدامات مهمی که در معاونت پرورشی و فرهنگی در دولت سیزدهم رخ داده، جلوگیری از صدور بخشنامه‌های پی‌درپی اس

کد مطلب: ۱۳۴۰۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
صدور بخشنامه‌های متعدد حوزه پرورشی به مدارس متوقف شده است

اصغر باقرزاده در گردهمایی روسای ادارات داخلی و معاونان پرورشی نواحی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که در معاونت پرورشی و فرهنگی در دولت سیزدهم رخ داده، جلوگیری از صدور بخشنامه‌های پی‌درپی است تا مدیران و معاونان پرورشی بتوانند با تمرکز ویژه به کار تربیت بپردازند چرا که معتقدیم کار تربیت بخشنامه‌ای نیست و نیاز به خلاقیت دارد.

باقرزاده تصریح کرد: مشارکت فعال دانش‌آموزان باید به حد اعلا برسد به نحوی که حتی طراحی فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان و ارزیابی و نظارت نیز توسط خود دانش‌آموز رخ دهد تا هویت‌بخشی به دانش‌آموزان بیشتر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: در حوزه پرورشی کمبود نیرو داریم اما مجوزهایی برای حل این مشکل گرفته‌ایم که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد زیرا باید بهترین‌ نیروها برای حوزه پرورشی جذب شوند.

وی افزود: یقینا آموزش و پرورش یا حوزه پرورشی به تنهایی نمی‌تواند امر تربیت را انجام دهد و سایر بخش‌ها مانند خانواده، جامعه و سایر دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید نقش خود را انجام دهند و سیاست ما نیز در این زمینه انسجام‌بخشی است.

باقرزاده ادامه داد: طرح هیس‌طوری اقدام مثبتی است که دانش‌آموزان پس از مطالعه ۱۵ جلد کتاب ۱۰۰ صفحه‌ای به روحیه‌ای با هویت ملی بالا و استکبارستیز خواهند رسید که تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون پرورشی و فرهنگی بیان داشت: بودجه پرورشی در سال ۱۴۰۱، مبلغ۳۶۰ میلیارد تومان بوده است که با تلاش‌های گسترده این مبلغ در سال جدید به۴۴۰ میلیارد تومان رسیده است که در سال‌های آینده باید افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار