دانش‌آموز خبرنگار پانا بهارستان دو درگفت‌وگو با پانا‌‌:

محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانعی برای رشد و پیشرفت نیست

بهارستان‌دو (پانا) - یک دانش‌آموز پایه یازدهم تجربی ساکن ناحیه دو بهارستان، مدرس زبان‌های انگلیسی و فرانسه، گفت محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی حاکم در شهرستان بهارستان را مانعی برای رشد و پیشرفت نمی‌داند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانعی برای رشد و پیشرفت نیست

رومینا محمدپور، دانش آموز پایه یازدهم از دبیرستان حکمت بهارستان‌دو، مسلط به دو زبان انگلیسی و زبان فرانسه است که مدرس جوان زبان‌های انگلیسی و فرانسه این شهرستان است.

این نوجوان ۱۷ ساله، در بیان اهداف بزرگ داستان پیشرفت و تعالی در زندگیش در گفت‌وگو با پانا گفت: «یادگیری زبان انگلیسی را از سه سالگی آغاز کردم و در سن ۱۳ سالگی این زبان را به اتمام رساندم و سپس شروع به فراگیری زبان فرانسه کردم ؛ یادگیری هر زبانی، سختی‌های به خصوص خود را دارد، زیرا هرچیزی نیازمند تلاش و پشتکار فرد و علاقه وی بستگی دارد، و به سبب وجود علاقه است که سختی‌های یادگیری به آسانی تبدیل می‌شود.»

وی ادامه داد :« تدریس زبان را زمانی‌ که پایه‌ هشتم بودم از سطح مبتدی شروع کردم که ابتدا فقط یک شاگرد داشتم، اما بعد از مدتی سطح تدریس را ارتقاء دادم و به آیلتس رساندم و توانستم زبا‌ن‌آموزهای بیشتری را در سنین مختلف از جمله خانه دار، شاغل و افرادی که در خارج از کشور حضور داشتند را برای یادگیری زبان جذب کنم. دراین راستا، تجربه‌ها‌ی زیادی را در نحوه‌ تدریس به دانش‌آموزان کسب کردم؛ تفاوت‌های زیادی در فرایند آموزش و یادگیری وجود دارد که باید به تفاوت‌های فردی دانش آموزان از جهات مختلف عاطفی، شناختی، حرکتی توجه کرده و از هریک از آنان به میزان توانایی، قابلیت و استعدادشان انتظار داشته باشیم.»

محمدپور طبق تجربه‌‌هایی که در این زمینه کسب کرده در رابطه با عوامل موثر در یادگیری زبان انگلیسی در کودکی ادامه داد: «یادگیری زبان‌های خارجه در سنین کودکی، تاثیر مطلوب بیشتری خواهد داشت؛ زیرا زمینه‌ فکری کودکان در خردسالی همانند کاغذی سفید است که مطالب در آن به راحتی ذخیره می‌شوند. البته باید توجه کنیم که در سنین کمتر برای یادگیری زبان نباید اجباری وجود داشته باشد و بیشتر به صورت نوعی تفریح برای کودک باشد که به یادگیری آن علاقه‌مند شود. من به شغل دندان‌پزشکی علاقمند بودم، اما با تجربه‌هایی که در حیطه‌ تدریس مربی‌گری کسب کرده‌ام؛ معلمی را بهترین شغل معرفی می‌کنم و در این مسیر نیز تجربه‌های فراوانی کسب کرده‌ام که می‌بایست یک معلم مسئولیت‌پذیر و صبور باشم.»

وی افزود: «من فردی آینده‌نگر و بلندپرواز هستم که همین امر باعث شده تا به محدودیت‌های محیطی اهمیت ندهم؛ هرگز به این موضوع که هم اکنون کجا هستم و چه جایگاهی دارم توجه نمی‌کنم، بلکه به اینکه قرار است چه جایگاهی پیدا کنم و به کجا برسم اهمیت می‌دهم. یک کتاب فرانسوی مطالعه کرده بودم که در آن نوشته بود انسان های کوچک آرزو می‌کنند، اما انسان‌های بزرگ اراده می‌کنند. از این رو محدودیت‌های محیطی اگر چه شاید برای من و خانواده‌ام مشکلاتی را به همراه داشته باشد، اما بر روی اهداف و خواسته‌های من تاثیری نداشته است.»

این دانش‌آموز که اکنون مدرس زبان انگلیسی، است در مورد فعالیت‌های خود در عرصه‌ خبرنویسی پانا بیان کرد: «به عنوان خبرنگار خبرگزاری پانا در جشنواره مداد آبی در بخش تولید محتوا در رشته مجری‌گری به دو زبان انگلیسی و فرانسه توانستم رتبه سوم کشوری را کسب کنم و در بخش عکاسی در جشنواره تابستان شاد عکس مصاحبه خبری که با آقای مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش انجام دادم به عنوان عکس برتر کشوری انتخاب شد.»

در ادامه قسمتی از مجری‌گری این دانش‌آموز ارائه می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: سمیه تقی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار