رئیس کمیسیون امنیت ملی:

طرح اقدام متقابل با رفتار اروپایی‌ها به صورت دوفوریتی ‌در حال تدوین است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت‌ طرح اقدام متقابل با اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی و نهادهای اروپایی به‌صورت دوفوریتی در کمیسیون امنیت ملی در حال تدوین است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح اقدام متقابل با رفتار اروپایی‌ها به صورت دوفوریتی ‌در حال تدوین است

‌وحید جلال‌زاده در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 2 بهمن‌) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره‌ نشست غیرعلنی امروز مجلس اظهار داشت: اولین جلسه مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با جلسه غیرعلنی آغاز شد و دستور کار این جلسه بررسی اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی و نهادهای اروپایی در موضوع و مسائل داخلی ایران بود.

وی افزود: این اولین بار نیست که ما این سیگنال‌های منفی را از کشورهای اروپایی دریافت می‌کنیم، آخرین اقدامات آنها در اغتشاشات اخیر و در فتنه 1401 هرگز از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و اقدام اخیری که پارلمان اروپا در یک قطعنامه غیرحقوقی و غیرالزام آور، اما به شدت سیاسی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان ملت در این نهاد مردمی صادر کردند، موجب شد در روزهای گذشته همکاران من در مجلس مواضع مختلفی را داشته باشند و امروز نیز در جلسه غیرعلنی با حضور فرمانده ‌کل سپاه و وزیر امور خارجه به این موضوع پرداختیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تصریح کرد: در این جلسه میهمانان گزارشات خود را از آنچه که در میدان عمل در حال اتفاق است و اقدامات بعدی که احتمالا در شورای اروپا و اتحادیه اروپا باید منتظر آن باشیم، ارائه کردند. همچنین از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و اقدامات متقابلی که دستگاه‌های ما و نهادهای انقلابی ما برای آن آمادگی دارند نیز گزارشی ارائه شد، تعدادی از نمایندگان نیز مطالب خود را در این جلسه مطرح و حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: استقبالی که در جلسه امروز از فرمانده سپاه و مطالب ایشان دیده شد، قابل توجه بود و گزارش وزارت خارجه نیز از پیش‌بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که قرار است انجام شود، به اطلاع نمایندگان رسید.

وی با بیان اینکه انتظارات ما و همکاران‌مان در مجلس از دستگاه دیپلماسی بسیار بالاست، گفت: نمایندگان انتظار دارند وزارت امور خارجه با ابتکار عمل بیشتری در صحنه سیاست خارجی و پاسخ‌دهی به اتهامات و اقدامات مداخله‌جویانه اروپایی‌ها حاضر شود، اما به نظر من ما باید در اقدامات خود مخابره پیام اقتدار جمهوری اسلامی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به رقبا و دشمنان برسانیم و با یک اجماع داخلی همراه باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم ابراز امیدواری کرد: اقداماتی که در مجلس از جمله تهیه طرح اقدام متقابل و یا بیانیه و هر اقدام دیگری که کشورهای اروپایی و کمیسیون اروپا تهیه شده و در حال انجام است، مراتب قانونی خود را در مجلس طی کند.

وی خطاب به ملت ایران گفت: مردم بدانند نمایندگان پشتیبان منافع ملی و نهادهای انقلابی هستند و ذره‌ای از منافع ملی و حقوق ملت ایران ان شالله کوتاه نخواهند آمد.

جلال‌زاده در پایان و درخصوص طرح مقابله‌ای با اقدامات اروپا گفت: ما دیروز یک جلسه فشرده چند ساعته در محل کمیسیون امنیت ملی و با حضور دستگاه‌های دخیل در طرح برگزار کردیم و پیش‌نویس آن تهیه شد و امیدواریم امروز این طرح در صحن کمیسیون امنیت ملی به رأی گذاشته شود و در اولین فرصت قطعاً در مجلس نیز اعلام وصول خواهد شد و در دستور کار مجلس شورای اسلامی در یک عمل مبتکرانه و متقابل با رفتار کشورهای اروپایی قرار خواهد گرفت و به جهت ضرورت کار این طرح ها قطعاً باید به صورت دوفوریتی ارسال شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار