مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی:

رئیس مرکز مشاوره، فرمانده سلامت روان دانش‌آموزان استان است

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت اموزش و پرورش تاکید کرد که رئیس مرکز مشاوره تربیتی و روانشناختی آموزش و پرورش، فرمانده سلامت روان استان در حوزه دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز مشاوره، فرمانده سلامت روان دانش‌آموزان استان است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، دوره آموزشی _ توجیهی «مدیریت فوریت‌های روانی - اجتماعی» با هدف ایجاد ساختار منسجم در آموزش و پرورش ۳۲ استان و ۷۲۸ منطقه سراسر کشور در مدیریت فوریت‌های روانی _ اجتماعی برگزار شد.

«امیر تجلی نیا» در گفت‌وگو با رؤسای ادارات امور تربیتی، مشاوره و مقابله با آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش و رؤسای مراکز مشاوره تربیتی و روانشناختی سراسر کشور ضمن تشریح قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بر تشکیل هرچه سریعتر کارگروه و تیم‌های تخصصی جهت مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی تاکید و از مسئولین استانی، توجه جدی به موضوع آسیب‌ها و مدیریت به‌موقع و موثر فوریت‌های روانی_اجتماعی را مطالبه کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس مرکز مشاوره تربیتی و روانشناختی آموزش و پرورش، فرمانده سلامت روان استان در حوزه دانش‌آموزی است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مرکز مشاوره استان باید مرکز ضمن خدمت آموزش و پرورش آن استان باشد و تمامی نیروهای تخصصی در حوزه مشاوره را باید آموزش دهد.

تجلی نیا با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین جذب کمک خیرین تصریح کرد: امروز دشمنان در خصوص سوق دادن دانش‌آموزان به سمت آسیب‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ رسانه‌های دشمن مدام بر خلاف اخلاق حرفه‌ای، آسیب‌های اجتماعی را تبلیغ می کنند.

وی هشدار داد: بخشی از دانش‌آموزان ما در معرض خطر و برخی نیز در شرایط پر خطر هستند، بنابراین ایجاد ساختار مناسب و تشکیل کارگروه فوریت‌های روانی_اجتماعی و تیم تخصصی مداخله در فوریت‌های روانی اجتماعی به سرعت باید انجام شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و پرخطر در قالب غربالگری و همچنین بهره‌گیری از سامانه نماد و ارجاع آن‌ها به مراکز مشاوره، جزء مهمترین اقدامات تمامی ارکان نظام تعلیم و تربیت است.

همچنین در دوره آموزشی _ توجیهی «مدیریت فوریت‌های روانی - اجتماعی» اهمیت مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی و لزوم ایجاد کارگروه فوریت‌ها و تیم تخصصی مداخله در فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسات، مداخله سریع و به‌هنگام تیم تخصصی مداخله در فوریت‌ها و همچنین روند اعزام تیم در هنگام بروز فوریت و عمل بر طبق پروتکل‌های تخصصی در هنگام بروز آسیب‌ها و فوریت‌های مختلف برای اعضای تخصصی تیم مداخله در فوریت‌های تمامی مناطق هر استان تبیین و تشریح شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این دوره تشریح و بر آن تاکید شد، اهمیت رصد مستمر وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان‌ها و مناطق و همچنین برنامه‌ریزی کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار