مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد:

ضرورت بهره گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی و بدون کمک بخش‌های دیگر نمی‌تواند سرعت شیوع آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان را مدیریت کند، بر ضرورت استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهره گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «امیر تجلی نیا» در جلسه هم اندیشی دستگاه های مرتبط در کشور پیرامون پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان که با حضور «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع) و آغاز دهه فجر با ذکر حدیثی از امام محمد تقی (ع) گفت: در این حدیث آمده که ملاقات و دیدار با دوستان و برادران باعث صفای دل و نورانیت می شود و باعث شکوفایی عقل و درایت خواهد شد گرچه در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

وی در ابتدای صحبت های خود بیان کرد: حدود ۳ سال است که درگیر ویروس کرونا هستیم که تاثیرات مختلفی را در کشور به جای گذاشت؛ تاثیرات مثبت، منفی، کوتاه مدت و بلندمدت.

تجلی نیا با اشاره به دسته بندی آسیب های اجتماعی و وضعیت موجود در این بین تصریح کرد: یکی از آثار منفی ویروس کرونا، تاثیر بر روی سلامت روان دانش آموزان بود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ادامه داد: یکی از اسناد بالادستی در حوزه سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، سند تحول بنیادین است که ما وظیفه داریم خدمات سلامت روان را به دانش آموزان ارائه کنیم. سند نظام جامع راهنمای مشاوره و سند اعتلای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان نیز از جمله اسناد دیگر است.

وی با اشاره به نیروی انسانی آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری و مشاوره گفت: براساس راهنمای مشاوره ۵۰ هزار مشاوره نیاز داریم که اکنون از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۰۰ مشاور داریم و بخشی از این ظرفیت در بخش تدریس درس تفکر به کار گرفته شده است.

تجلی نیا تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی و بدون کمک بخش های دیگر نمی تواند سرعت شیوع آسیب ها را مدیریت کند لذا ضرورت دارد از ظرفیت دستگاه ها و گروه های مردمی و جهادی نیز استفاده شود.

وی به ویژگی های سند نظام جامع مشاوره اشاره کرد و برخی از این موارد را در قالب بهره مندی از یافته های علمی و پژوهشی، مشارکت جویی تمام عوامل درون و برون سازمانی و بهره مندی از مشارکت موثر و ظرفیت بخش خصوصی اعلام کرد و در ادامه برنامه های عملیاتی این سند را برشمرد.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از نهادهای دولتی از جمله قوه قضائیه، فراجا، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و برخی مراکز علمی پژوهشی، دانشگاه ها و گروه های مردمی فعال در حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خیرین نیز حضور داشتند و پیرامون برگزاری یک همایش در این مورد، نظرات خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار