معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت مجمع ملی جوانان:

ساختن آینده کشور مستلزم توجه ویژه به کودکان و نوجوانان است

شهرکرد (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت امورنوجوانان و دانش‌آموزی کشور بر لزوم توجه به قشر کودک و نوجوان برای ساختن آینده کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ساختن آینده کشور مستلزم توجه ویژه به کودکان و نوجوانان است

سید سینا بنی هاشمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت مجمع ملی جوانان در گفت‌وگو با پانا گفت: «اگر بخواهیم جامعه ای پیشرفته داشته باشیم باید ابتدا به نیروی انسانی توجه داشته باشیم و این امر مستلزم توجه ویژه به کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور است.»

وی افزود: «چالش‌های کودکان در استان های مختلف متفاوت است بنابراین نحوه حمایت و اقدامات هم به اقتضای موقعیت استانی متفاوت است.»

بنی هاشمی اضافه کرد: «برخی استان‌ها اقدامات بسیار موثری در حوزه حقوق کودک انجام داده‌اند. به عنوان نمونه یکی از چالش‌های مهم حقوق کودکان، مربوط به کودکان کار و خیابان است. هر چند بسیاری از کودکان کار و خیابان از اتباع هستند، اما از نظر ما هیچ تفاوتی از باب حمایت از آنها وجود ندارد.»

بنی هاشمی با اشاره به اسناد و قوانین مرتبط با این موضوع اظهار کرد: «سند ملی حقوق کودک که در سال گذشته توسط رییس جمهوری ابلاغ شد و همچنین قانون اطفال و نوجوانان که سال ۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید مبانی قانونی و نظری محکم و خوبی هستند و باید تلاش کنیم آسیب کودکان کمتر شود.»

وی همچنین تصریح کرد: «حمایت از کودکان با مشارکت همه بخش های دولتی و غیردولتی محقق می‌شود.»

بنی هاشمی با اشاره به مشارکت سمن‌ها افزود: «سازمان‌های مردم نهاد خصوصا امور نوجوانان و دانش آموزی می‌توانند در زمینه حمایت از حقوق کودکان حمایتگران بسیار خوبی برای دولت باشند. کودکان سرمایه ملی هستند که می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند، بنابراین حمایت از این سرمایه ملی برای همه ما حائز اهمیت است.»

بنی هاشمی با اشاره به پیچیدگی کار در حوزه کودک و نوجوان گفت: «در آموزش هم به آموزش دوره ابتدایی دانش آموزان بسیار توجه شده است. در اسلام هم به آموزش در سنین کودکی بسیار تاکید شده است. کار در این حوزه علاوه بر پیچیدگی، شیرینی‌هایی هم دارد. خیلی شیرین است که بتوانیم یک نوجوان را از آسیب‌های اجتماعی دور نگه داریم.»

دانش آموز خبرنگار: یاسین سلیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار