معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

نیروی انسانی تعلیم و تربیت کودکان نیاز به راهبری و توسعه دارد

زنجان (پانا) – معاون برنامه‌ریزی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت راهبری، نظارت و توسعه در حوزه منابع و سرمایه انسانی حوزه تعلیم و تربیت کودک باید ساز و کار دقیقی پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۲۲۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نیروی انسانی تعلیم و تربیت کودکان نیاز به راهبری و توسعه دارد

مسعود تهرانی امروز در همایش فعالان حوزه کودکستان‌های استان زنجان اظهار کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت، روزی یک آرزو بود که خوشبختانه محقق شد تا 2 دریای مهم تعلیم و تربیت کودک یعنی بهزیستی و آموزش و پرورش به هم ملحق شوند.

وی با بیان اینکه تربیت کودکان، کار خطیری است و هنوز در آغاز راه قرار داریم، خاطرنشان کرد: تحول بنیادین از بنیادی‌ترین دوره باید آغاز شود که قبل از 7 سالگی است که از آن به عنوان «دوره اساس» یاد کرده‌اند.

تهرانی با بیان اینکه نسبت به دوره تعلیم و تربیت کودکان در استان زنجان خیلی خوب، دقیق و عملیاتی ورود شده است، افزود: نگاه مدیریت آموزش و پرورش استان به این حوزه و یکپارچگی موجود نشان‌دهنده این است که اقدامات و اتفاقات خوبی در استان زنجان خواهد افتاد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه باید باور کنیم که همه ما در تعلیم و تربیت کودکان مسئول و موثر هستیم، تصریح کرد: راهبری، نظارت و توسعه در حوزه منابع و سرمایه انسانی باید ساز و کار دقیقی پیدا کند.

وی گفت: نیروی انسانی، گلوگاهی است که به خوبی باید مراقبت شود؛ بنابراین راهبری، نظارت و توسعه و ارتقا در این حوزه باید اتفاق بیفتد.

تهرانی با بیان اینکه حوزه مهم بعد از نیروی انسانی، محیط است، اظهار کرد: محیط هم نیاز به راهبری دارد چرا که در تعلیم و تربیت اثر دارد و سپس باید تجهیزات نظارت شود.

وی با بیان اینکه بعد از راهبری و نظارت بر نیروی انسانی، محیط و تجهیزات، نوبت برنامه است، خاطرنشان کرد: مربی موفق و کارآمد در محیط موفق و غنی می‌تواند بهترین برنامه‌ها را بیافریند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه مساله بعدی، بحث اداری و سازمانی و شخصی افراد است، گفت: جایگاه سازمانی و شخصی مربی به عنوان سرمایه انسانی باید تضمین شود که این وظیفه ما است.

وی تاکید کرد: با خود عهد بسته‌ایم که موانع کوچک و بزرگ برای تضمین و آرامش شغلی مربیان را رفع کنیم و آثار همه این تلاش‌ها باید در تربیت کودک دیده شود.

تهرانی با بیان اینکه آثار تضمین شغلی مربیان در تربیت کودکان باید دیده شود، ابراز کرد: آنجایی باید دیده شود که بتوانیم موقعیت و فرصت برای یادگیری و یاددهی کودک فراهم کنیم؛ بنابراین مربیان باید موقعیت‌آفرین باشند و لحظه‌ها را شکار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار