در گفت‌وگو با پانا:

ضیاءعربشاهی: عمری و اسدبیگی خودشان را گم نکنند

نعمتی و پاکدل چرا باید از پرسپولیس بروند/ یک شرکت باعث شده فوتبال ایران به این روز بیافتد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس از محمد عمری و سینا اسدبیگی دو بازیکن جوان سرخپوشان خواست، حالا که گل محمدی به آنها اعتماد کرده، خودشان را گم نکنند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ضیاءعربشاهی: عمری و اسدبیگی خودشان را گم نکنند

ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت پرسپولیس بعد از جام جهانی اظهار داشت: «بعد از دو تساوی مقابل استقلال و پیکان که درواقع پرسپولیس سکته‌ای کوچک داشت و ۴ امتیاز را از دست داد، توانست خودش را پیدا کند. با شجاعت می‌گویم که استفاده از بازیکنان جوان و اعتماد و باور داشتن به آن‌ها هم باعث پیشرفت آن‌ها و هم تیم می‌شود. مثل خودِ من که وقتی نزدیک به ۱۷ سال سن داشتم، آقای حبیبی به من باور داشت. آن موقع حتی به این هم مرا صدا نمی‌کرد و با لفظ «بچه» مسائل را به من گوشزد می‌کرد. محمد عمری نشان داد که بازیکن قلدر، شوت‌زن و دریبل‌زن است و با این رویه بازیکن بزرگی می‌شود.»

وی افزود: «منِ مربی وظیفه‌ام این است به بازیکن جوان اعتماد کنم. مربی نباید بازیکن را داغان کند و اعتمادبه‌نفسش را بگیرد. پاکدل در آلومینیوم اراک به ما گل زد و او را آوردیم. آیا از او استفاده‌ی درستی شد؟ عبدی مگر در ماقبل فینال آسیا برای ما گل نزد؟ این‌ها وظیفه مربی است که پشت بازیکنش باشد و به آن‌ها اعتمادبه‌نفس بدهد. بااین‌حال یک‌چیزی از عمری و اسدبیگی می‌خواهم که خودشان را گم نکنند. من ۱۳ سال در پرسپولیس بازی کردم اما هیچ‌وقت خودم را گم نکردم. این‌ها اول راه هستند و باید خیلی مراقب رفتار و عملکردشان باشند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «مهم‌ترین عامل موفقیت شرایط روحی روانی است که باید بالا باشد. تیم‌های کوچکی که مقابل پرسپولیس و استقلال خوب فوتبال بازی می‌کنند، آیا همین انگیزه را مقابل تیم‌های هک سطح خوددارند؟ این بازیکنان می‌خواهند خودشان را ثابت کنند و بگویند که اگر در تیم‌های کوچک‌تر بازی می‌کنند، ازلحاظ فنی با آن‌هایی که در تیم‌های بزرگ هستند، تفاوتی ندارند. الآن فوتبال ما فقط اسم‌ها را یدک می‌کشد. وگرنه نسبت به ۲۰، ۲۵ سال قبل افت کرده و تا زانو پائین آمده است!»

ضیاء عربشاهی گفت: «کارشناس می‌آید در تلویزیون از پرس اینتر مقابل میلان حرف می‌زند. ۲۵ سال پیش این کارها را ناصر ابراهیمی می‌کرد و به بازیکنان یاد می‌داد. فوتبال بازی با کلمات نیست. بااین‌حال معتقدم واقعاً خیلی‌ها فقط دنبال حاشیه هستند و کاری به اصل فوتبال ندارند. برایشان مهم نیست در فوتبال چه می‌گذرد. چرا باید یک شرکت تمام فوتبال ایران را در دست بگیرد؟ من به آن شرکت تبریک می‌گویم که کل فوتبال ما را گرفته است. تا زمانی که این شرکت باشد، فوتبال ما بدتر از این می‌شود. ۹۵ درصد مربیان و مدیران ما دستشان با همین‌ها در یک‌کاسه است. بازیکنی که ۵۰۰ میلیون می‌ارزد را بالای ۱۰ ، ۱۳ میلیارد می‌فروشند.»

وی تأکید کرد: «اگر پرسپولیس خوب بازی می‌کند، به خاطر این است که نفرات تغییر کرده‌اند. آن‌هایی به بازی گرفته می‌شوند که انگیزه دارند. بازیکنانی که یقین داشتند همیشه در هر شرایطی فیکس هستند، الآن احساس خطر کرده‌اند. بازیکن برای من اداواطوار درنیاورد. بازیکن باید بداند کجا بازی می‌کند. اینجا تیمی است که خیلی از بزرگان ایران پیراهنش را پوشیده‌اند. الآن هم هنوز اتفاقی نیفتاده و نباید گول ۵ امتیاز اختلاف را بخوریم. ما هنوز زود است بگوییم مدعی اول هستیم. سپاهان و گل گهر تیم‌های با برنامه و گردن‌کلفتی هستند که هزینه زیادی هم کرده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار