دانش‌آموزان کنکوری ملارد در گفت‌و‌گو با پانا مطرح کردند:

دو مرحله‌ای شدن کنکور، قدمی برای موفقیت بیشتر داوطلبان در این رویداد سرنوشت‌ساز

ملارد (پانا) - در آغاز مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲، تعدادی از دانش‌آموزان رشته‌های نظری شهرستان ملارد، نظرات خود را در گفت‌وگو با پانا بیان کردند و گفتند دو مرحله‌ای شدن کنکور، قدمی برای موفقیت بیشتر داوطلبان در این رویداد سرنوشت‌ساز است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دو مرحله‌ای شدن کنکور، قدمی برای موفقیت بیشتر داوطلبان در این رویداد سرنوشت‌ساز

عرشیا جعفری، دانش‌آموز پایه دوازدهم رشته انسانی دبیرستان نمونه دولتی دکتر هشترودی ملارد با اشاره به کاهش اضطراب دانش‌آموزان با توجه به دو مرحله‌ای شدن کنکور به پانا گفت:« سطح عمومی سوالات در حد انتظار و هم سطح با سال‌های گذشته بود، اما درس ریاضی و آمار و تاریخ جغرافیا سطح دشواری بسیار بالایی داشتند که در چهره داوطلبان هم دیده می‌شد».

وی افزود : «دو مرحله‌ای شدن کنکور مدت زمان انتظار برای دوباره شرکت کردن در این آزمون را از ۱۲ ماه به ۶ ماه تقلیل می‌دهد که برای دانش‌آموزان متقاضی شرکت مجدد بسیار کمک‌کننده است».

اسما بصری، دانش‌آموز پایه دوازدهم رشته انسانی دبیرستان شهید همت با تاکید بر رعایت شدن مسائل بهداشتی و امنیتی در حوزه کنکور خود، خاطرنشان کرد:« تشخیص سطح سوالات کنکور در مرتبه اول باید از نظر استادان بررسی شود، اما طرح سوالات می‌توانست استانداردتر از وضعیت فعلی باشد تا دانش‌آموزان وضعیت مطلوب‌تری برای خودشان کسب کنند ».

وی ادامه داد:« از نظر من دومرحله‌ای شدن کنکور سراسری علاوه بر اینکه باعث ایجاد فرصت مجدد برای پشت‌ کنکوری‌ها می‌شود، کمک شایان و قابل توجهی به دانش‌آموزان‌ سال‌آخری مانند من برای آشنایی با فضای کنکور می‌کند تا با دید بازتری در کنکور تیرماه شرکت کنند».

مبین گمار، دانش‌آموز پایه دوازدهم تجربی اشاره کرد: «سطح سوالات در مرحله‌ اول کنکور سراسری بسیار متوسط بود و در سطح خوبی قرار داشت و بیشتر داوطلبان آمادگی لازم را داشتند ».

فاطمه ملکی، دانش‌آموز پایه دوازدهم رشته انسانی دبیرستان شهید همت گفت:« در حالت کلی دو مرحله‌ای شدن کنکور سراسری بهترین روش برای آمادگی بیشتر جهت نزدیک شدن به دستاوردهای رویایی است».

ملکی افزود:« از مسئولین شهرستان ملارد که تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن بزرگترین رقابت کشور به کار گرفتند، تشکر می‌کنیم».

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار