رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد؛

‌اعلام نتایج اولیه مرحله اول کنکور 1402 تا نیمه اسفند

تهران (پانا)‌ - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1402 تا نیمه اسفندماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
‌اعلام نتایج اولیه مرحله اول کنکور 1402 تا نیمه اسفند

عبدالرسول پورعباس صبح امروز در بازدید از حوزه امتحانی نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه علامه طباطبائی، در مورد برگزاری نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: امروز حدود ۵۵۰ هزار نفر در دو آزمون گروه تجربی و گروه زبان‌های خارجی در دو نوبت صبح و عصر کنکور خود را برگزار می‌کنند و امیدوارم بتوانیم نتایج اولیه آزمون را تا نیمه نخست اسفندماه اعلام کنیم.

رئیس سازمان سنجش افزود: نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است؛ هنگامی که سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آنها می‌رسد. نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور داوطلب است.

وی ادامه داد: سازمان سنجش از داوطلبان می‌خواهد که هر دو نوبت آزمون را جدی بگیرند چرا که این احتمال وجود دارد که داوطلبان بخواهند در نوبت اول به نتیجه خوب دست یابند.

پورعباس درباره امنیت برگزاری نوبت اول آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور برای برگزاری کنکور به پای کار آمده‌اند سه شبکه بزرگ عمده در ارتباط با مساله تقلب در کنکور کشف شدند. سازمان سنجش کشور برای نخستین بار طی همکاری با پلیس فتا، وزارت اطلاعات، ضابطین قضایی و قضات کشیک موفق به کشف یک شبکه تقلب در شهر گرگان شد و یکی دیگر از این شبکه‌های بزرگ تقلب در یکی از شهرستان‌های کشور کشف شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره شبکه‌های کشف شده در تهران توضیح داد: در جریان رصد پلیس فتا ۸۳۷ شبکه اینترنتی مجرمانه کشف شدند که ۵۴ نفر متهمان عضو این سایت‌ها از شهرهای اقماری استان تهران بودند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این شبکه‌ها پوشش کشوری داشتند و محل استقرار آنها در شهرهایی مثل گرگان و تهران بود. دستگاه‌های زیادی از این افراد کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به این‌که سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور ۴۰ درصد تاثیر مستقیم دارد، ادامه داد: برخی از داوطلبانی که از سوابق تحصیلی برخوردار بودند در دی‌ماه فرصت داشتند که برای ترمیم سوابق تحصیلی خود اقدام کنند اما اگر داوطلبان از سوابق تحصیلی برخوردار نیستند باید در بازار برای خود سابقه ایجاد کنند. اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت می‌کنند و تمرکز خود را روی آزمون تیرماه سال آینده می‌گذارند. تمام افرادی که در این آزمون شرکت کرده‌اند می‌توانند در آزمون تیرماه شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار